حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در استان سمنان 27 کاروانسرا وجود دارد که 19 کاروانسرا موقوفه است و استفاده از ظرفیت موقوفه ها در جهت اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد.
به گفته وی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری در موقوفات 30 هزار نفر روز اشتغال ایجاد کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: به منظور سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این استان یکصد مورد از موقوفات برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های عمرانی ظرفیت یابی و شناسایی شده است.
وی بیان کرد: استان سمنان پنج هزار و 384 موقوفه شامل چهار هزار و 416 مورد متصرفی و 963 موقوفه غیرمتصرفی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با وجود مشکلات اقتصادی خیران وقف را به عنوان مشارکت ماندگار در ترویج، احیاء سیره نبوی و کمک به نیازمندان از یاد نبرده و میزان موقوفات امسال برابر با میزان موقوفات سال گذشته است.
وی با بیان این که در هفت ماهه اول امسال 14 وقف جدید در سامانه ثبت شده است، ادامه داد: آمار موقوفه ها بیش از این است اما در زمان حاضر فقط موقوفات ثبت شده در سامانه اعلام شده است.
وی اظهار داشت: اولویت موقوفات در استان سمنان در بخش قرآنی و بخش اجتماعی در زمینه اشتغال، ازدواج، علم و فن آوری، بهداشت و درمان و ترویج فرهنگ اهل بیت است.
واحدی تصریح کرد: وقف تنها رفع نیاز مالی و کمک به نیازمندان نیست بلکه در جامعه نیاز قرآنی نیز وجود دارد و ضروریست در این زمینه فرهنگ سازی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: رسانه های مکتوب، سمعی و بصری نقش مهمی در فرهنگ سازی در جامعه برای سوق دادن مردم به سمت وقف های قرآنی دارد.
به گزارش ایرنا، پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.