علی آقا شاهی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید، تامین و خودکفایی در بخش تولیدات کشاورزی موجب ناکامی دشمن در رسیدن به اهداف پلیدش شده و نوعی پدافند غیر عامل محسوب می شود.
وی با بیان این که حفظ گیاهان، دام و طیور از اقدامات پدافند غیر عامل است، تاکید کرد: در تمامی مراحل واردات محصولات کشاورزی و دامی باید نظارت دقیق باشد چرا که غفلت موجب استقرار آفت و عوامل خسارت زا در کشور می شود.
شاهی یادآور شد: جلوگیری و پیشگیری از حوادثی مانند آلودگی زیستی را که موجب بحران در کشور می شود به عنوان تعریف پدافند غیرعامل مطرح می کنند.
وی ادامه داد: دشمن در تلاش است با ضربه به جایگاه تولید و صادرات کشور به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کند و اجرای اقدامات پدافند غیر عامل راهکار مقابله با این دسیسه هاست.
وی اظهار داشت: اکنون کشور در تولید تخم مرغ به خود کفایی رسیده و این موجب خشم دشمن است .
شاهی تصریح کرد: دشمن در تلاش است با آلودگی طیور مانع از خودکفایی کشور شود از این رو ضروریست مسوولان هوشیار باشند.
وی اضافه کرد: تحریم، موجب تقویت خود کفایی و خود اتکایی و بی نیازی به واردات در کشور می شود که این موضوع برگ برنده تلقی می شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت : اعمال تحریم ها و منع واردات به کشور نوعی پدافند غیر عامل محسوب می شود چرا که ورود عوامل خسارت زا به کشور را کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی وغیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.