به گزارش ایرنا، قدرت الله ابک دوشنبه در نشست شورای ترافیک استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: معابر درون شهری استان سمنان 113 نقطه حادثه خیز داشت که از این تعداد 39 نقطه حادثه خیز اصلاح شد.
وی ادامه داد: 62 نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری وجود دارد که اکنون نواقص این معابر رفع نشده است و 12 نقطه حادثه خیز معابر درون شهری در حال اصلاح و رفع نقص است.
ابک با بیان اینکه براساس تکلیف قانونی‌ سالانه باید تصادف در این استان 10 درصد کاهش یابد، اضافه کرد: در شهرستان سمنان پنج نقطه حادثه خیز وجود داشت که اکنون 2 نقطه از معابر شهری اصلاح شده است.
به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، بیشترین نقاط حادثه خیز در شهرستان های شاهرود، میامی و گرمسار وجود دارد.
ابک یادآور شد: هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط در کاهش آمار تصادفات اثرگذار است و باید همه دستگاه های اجرایی به عناوین مختلف در کاهش تصادفات در این استان کمک کنند.
وی اصلاح میدان های شهر، محصور کردن پیاده روها، اصلاح دور برگردان ها و ایجاد پل هوایی را اقدام های خوب و موثر در کاهش تصادفات عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: طرح های ترافیکی باید متناسب با قانون اجرا شود و به طور مثال سرعت گیر باید در جایی احداث شود که معابر از روشنایی کافی برخورد دار باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: شورای ترافیک هر شهرستان بر اساس ظرفیت و بودجه برای کاهش تصادفات برنامه ریزی کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسوولان درباره راهکارهای کاهش تصادفات در معابر درون شهری این استان تبادل نظر کردند.
به گزارش ایرنا، در هر 33 دقیقه یک هموطن در حوادث جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهد، که واژگونی خودرو در نقاط حادثه خیز، با بیش از 30 درصد، پرشمارترین سانحه منجر به فوت در جاده های کشور است که این رقم در استان سمنان تا 65 درصد هم می‌رسد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.