به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز 13 آبان دوشادوش مردم آزادیخواه ایران زمین، در 28 شهر و شهرستان استان سمنان برگزار شد و فریاد استکبارستیزی مردم این استان بار دیگر در آسمان پیچید.
ندای آسمانی استکبار ستیزی مردم جای جای استان سمنان همزمان با سراسر کشور چنان به گوش های معاندان اسلام و ایران سیلی زد که گوش هایشان را کر کرد، در این راهپیمایی مسوولان از استاندار و فرمانداران، از مدیران تا مردم عادی حاضر بودند و نقش نسل جوان و نوجوان در این روز پررنگ بود.
مردم استان سمنان در این راهپیمایی با حضور گسترده، ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا خامنه ای را چنان باغیرت سر دادند تا مگر گوش های ناشنوای دشمنان از بدخواهی و دژخیمی را شنوا و دیدگانشان را بینا کند.
در بین جمعیت عظیم راهپیمایان 13 آبان در شهرهای استان سمنان، دانش آموزان و دانشجویان به یاد و پاسداشت شهدای دانش آموز دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین زنده نگهداشتن آرمان استکبارستزی دانشجویان، حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان داشتند و با حضور و شعارهای کوبنده، استکبارستیزی و دشمنی با آمریکا را تداوم بخشیدند.
«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» میعاد همیشگی حنجره های حزین از خون شهدای ملت ایران است که فرصت فریاد شدن را در این روز پیدا می کنند.
13 آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده‌است چرا که در 13 آبان سال 1357 جمعی دانش‌آموزان تهرانی که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، به شهادت رسیدند.
تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 رویداد دیگری در این روز تاریخ ساز انقلاب اسلامی بود که حاضران در راهپیمایی امروز با این آرمان نیز تجدید پیمان کردند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.