به گزارش ایرنا، میزگرد ضرورت استفاده از روانشناسی ورزشی در خبرگزاری ایرنا سمنان با حضور احمد اخلاقی عضو کمیته فنی فدراسیون تکواندو کشور، مهدیه بصیری عضو کمیته روانشناسی ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، رمضان حیدریان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان و علی مرادی حقیقی رئیس هیات تکواندو شهرستان سمنان، برگزار شد.
حاضران در این نشست ضمن ضرورت به کارگیری علم روانشناسی و استفاده از تخصص روانشناسی ورزشی در کنار ورزش قهرمانی، بر تدوین دستورالعمل های ویژه برای به بهره گیری از روانشناس تخصصی در کنار تیم های ملی، اختصاص اعتبار ویژه به این منظور، آشناکردن خانواده های ورزشکاران با مبانی روانشناسی ورزشی و برجسته کردن نقش روانشناسی در موفقیت ورزشکاران، تاکید کردند.
کارشناسان در این میزگرد ضمن برشمردن برخی نمونه های موفق از بهره گیری از فنون روانشناسی برای کسب موفقیت ورزشکاران در رشته های مختلف، الگوبرداری از کشورهای پیشرو متناسب با شرایط ورزشکاران ایرانی را ضروری دانستند.
به اعتقاد این صاحبنظران: با توجه به نقش روانشناسی در مراحل استعدادیابی، تربیت ورزشی، کمک به بازگشت ورزشکار از مصدومیت و شکست ورزشی، ضرورت دارد استفاده از روانشناسی به عنوان فرهنگ در ورزش کشور نهادینه شود.
حاضران افزودند: مستمر بودن خدمات روانشناسی ورزشی، اهمیت دادن به تحقیقات و پژوهش های روانشناسی ورزشی، برگزاری کارگاه در رده های ورزشکاران پایه و حرفه ای و مربیان، از ضرورت های اثرگذاری شاخه روانشناسی ورزشی در کشور است.
مشروح این میزگرد یکشنبه بیستم آبان 97 روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منتشر می شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.