به گزارش ایرنا، محمد جهانشاهی عصر پنج شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: به کارگیری روش های نوین بازاریابی موجب افزایش فروش صنایع دستی استان سمنان شده است به طوری که در هفته اخیر پنج میلیارد ریال صنایع دستی این استان به فروش رسید.
وی ادامه داد: با توافق انجام شده بین اداره میراث فرهنگی استان سمنان با یکی از استارتاپ ‌های موفق صنایع دستی، زمینه فروش انبوه صنایع دستی استان سمنان فراهم شده است.
جهانشاهی خاطر نشان کرد: در گام اول و پس از بازدید شرکت استارتاپی از کارگاه های صنایع دستی استان، کار خرید صنایع دستی از تولید کنندگان در رشته های سفال و سرامیک، چرم، بافته ‌های دارای دار (فرش، گلیم، جاجیم و ...) و چوب استان سمنان انجام شد و مقرر شد روند خرید تداوم داشته باشد.
به گفته وی با دیگر تولید کنندگان صنایع دستی که دارای تولیدات با کیفیت و تولید انبوه در استان هستند مذاکره شده تا تولید این هنرمندان در مراحل بعدی خریداری شود.
وی اظهار داشت: تولید هنرمندان صنایع‌ دستی استان سمنان از حجم قابل توجهی برخوردار است و یکی از دغدغه ‌های اصلی هنرمندان صنایع دستی کشور، فراهم شدن زمینه فروش آثار است این در حالیست که اکنون این فرصت در استان سمنان فراهم شده است.
مدیر کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: بخشی از تولیدات هنرمندان استان در بازارهای داخلی و خارجی با واسطه به فروش می رسد، اما همواره حجم تولیدات بیش از میزان فروش بوده که اکنون با به کارگیری روش های نوین بازاریابی وضعیت فروش انبوه آثار بهبود یافته است.
وی افزود: فروش محصولات صنایع ‌دستی در قطارها، ایجاد فضاهای ثابت در محورهای اصلی استان جهت عرضه و فروش صنایع دستی، فروش اینترنتی محصولات به ویژه استفاده از ظرفیت استارتاپ ‌ها از جمله راهکارهای جدید فروش صنایع دستی استان است.
جهانشاهی یادآور شد: توسعه بازار، افزایش فروش محصولات و متناسب سازی عرضه و تقاضا در این حوزه از راهبردهای مهم معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: توجه استاندار سمنان به فروش صنایع دستی از طریق روش های جدید و الزام دستگاه های اجرایی به خرید محصولات صنایع دستی این استان، اقدامی موثر در حمایت از هنرمندان است.
به گزارش ایرنا، بیش از چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.