احسان عباسپور روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: تعاون اهرم مناسبی برای توسعه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می شود که در بهره‌وری بهینه از شرایط زندگی، کار و تولید،‌ توسعه زیرساخت های عمرانی، بهبود سطح درآمد و وضع اجتماعی جامعه نقش موثر دارد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود 120 شرکت تعاونی و اتحادیه فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 38 تعاونی در بخش روستایی، 20 تعاونی در بخش تولید و 16 شرکت در بخش تعاونی زنان و 46 تعاونی در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: سه کارخانه تولید کنسانتره دامی و خوراک دام و یک کارخانه کنسانتره شاهرود تحت حمایت تعاون روستایی در این استان فعالیت می کنند.
عباسپور تصریح کرد: در استان سمنان چهار اتحادیه شهرستانی، یک اتحادیه تعاونی تولید، یک اتحادیه در بخش تعاونی کشاورزی و یک اتحادیه زنان روستایی و یک اتحادیه در بخش تعاونی روستایی ارائه خدمت می کنند
مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: تشکل های مردم نهاد مانند صنف ها و خبرگان که در استان سمنان فعالیت می کنند زیر چتر تعاونی هستند.
وی به ظرفیت چهل هزار تنی نگهداری و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در شرکت‌های تحت پوشش تعاونی روستایی استان سمنان اشاره کرد و افزود: در نظر گرفتن 6 سکوی جمع‌آوری شیر و 2 هزار و 600 تن ظرفیت سردخانه‌ای از مهم‌ترین اقدامات سازمان تعاون روستایی استان سمنان به منظور افزایش تولید و حفظ محصولات کشاورزی این استان است.
مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: سه مرکز تولید بذر و 130 غرفه عرضه محصولات کشاورزی و چند واحد تولیدی و گلخانه‌ای در این استان فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر برابر آمار موجود 198 هزار تعاونی در کشور ثبت شده است که 43 درصد آن ها غیر‌فعال و راکد هستند که این امر نشان می‌دهد که مزیت های اقتصادی و اجتماعی تعاونی ها و تعریف صحیح از فعالیت و کارکرد تعاونی نیازمند فرهنگ سازی است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.