فاطمه منصوری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: موج مهاجرت برای مدرک گرایی و تحصیل در دانشگاه ها در مناطق روستایی استان سمنان چشم گیر و رو به افزایش است.
وی اضافه کرد: استقبال روستائیان برای حضور در کلاس های مهارت آموزی بیشتر از اقشار شهرنشین است، رویکرد مدرک گرایی در افزایش مهاجرت از مناطق روستایی قابل توجه است اما مهارت آموزی و اتخاذ رویکرد توانمندسازی می تواند به رونق اقتصادی در این مناطق کمک کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سمنان ادامه داد: در 6 ماه نخست 97 در 40 دهستان استان طرح مهارت آموزی اجرا شد که این طرح در کاهش مهاجرت از مناطق روستایی تاثیر قابل توجهی داشته است.
منصوری تصریح کرد: اجرای طرح های مهارت در بخش حوزه صنایع دستی، کشاورزی، فرش و صنایع غذایی است.
وی اضافه کرد: بیشتر افرادی که از دوره های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در روستاها استقبال می کنند کارجویان هستند که آموزش به این افراد در کاهش حاشیه نشینی از مناطق شهری کمک می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سمنان گفت: اجرای طرح های آموزشی برای اساس نیازسنجی و کاربردی در مناطق روستایی این استان اجرا می شود و به هیچ عنوان طرح هایی که کاربردی نیست در این قالب اجرا نخواهد شد.
«هر سمنانی یک مهارت» شعار استان سمنان در حوزه اشتغالزایی در سال 1397 است که با توجه به جمعیت 22 درصدی جوانان در این استان تعیین شده است تا با آموزش مهارت به ویژه به دانش آموختگان دانشگاهی، میزان بیکاری به حداقل برسد.
در سال 96 در مراکز دولتی و غیردولتی آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان بیش از 21 هزار و 200 نفر آموزش های مهارتی را فراگرفتند و در سال 97 سمنان جزء هفت استان نمونه کشور در زمینه به‌روز رسانی مهارتها در رشته‌های گردشگری و فناوری اطلاعات انتخاب شد.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 142 هزار نفر در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.