به گزارش ایرنا، حسین سعدالدین چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعزیرات حکومتی، با بیان اینکه 20 پرونده نیز از پارسال در این اداره موجود بوده، تصریح کرد:‌ افزایش میزان رسیدگی به پرونده ها در نتیجه افزایش تلاش کارکنان این مجموعه رخ داده است.
وی با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال 842 فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی شاهرود شده بود، اضافه کرد: از این تعداد به 786 مورد رسیدگی شده بود.
سعدالدین ادامه داد: از مجموع پرونده هایی که امسال وارد تعزیرات حکومتی شاهرود شده، 818 فقره مربوط به کالا و خدمات، 95 فقره در حوزه قاچاق کالا و ارز و 133 مورد نیز در بخش بهداشت، دارو و درمان بود.
وی افزایش تعداد پرونده های قاچاق به نسبت پارسال را نتیجه فعالیت بیشتر پاسگاه شهید نوری در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق دانست و گفت: عملکرد رسیدگی به پرونده های قاچاق در شاهرود 101 درصد است.
رئیس تعزیرات حکومتی شاهرود میزان محکومیت صادر شده در سال جاری را 19 میلیارد و 543 میلیون و 964 هزار ریال اعلام کرد و افزود: در مدت مشابه پارسال این رقم حدود 12 میلیارد ریال بود.
سعد الدین مدت زمان مطلوب رسیدگی به پرونده های کالا و خدمات و حوزه بهداشت را 15 روز و پرونده های قاچاق را 30 روز اعلام کرد و یادآور شد: از ابتدای سال میانگین زمان رسیدگی به پرونده های شاهرود و میامی در بخش کالا و خدمات به هفت روز و حوزه بهداشت به 6 روز کاهش یافته و رسیدگی به پرونده های قاچاق نیز به طور میانگین 55 روز زمان می برد.
وی ادامه داد:‌این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میانگین زمان رسیدگی به پرونده های این سه بخش به ترتیب 20، 21 و 85 روز بود.
سعدالدین همچنین ابراز داشت: بیشترین تخلفات از ابتدای امسال مربوط به درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور، گران فروشی ، تقلب و کم فروشی است.
وی درخصوص اجرای احکام نیز میزان پرونده های وارد شده به این بخش را 834 فقره اعلام کرد و گفت:‌از این تعداد 803 پرونده مختومه شد.
رئیس تعزیرات حکومتی شاهرود اضافه کرد: امسال میزان وصولی جریمه ها تاکنون 2 میلیارد و 18 میلیون و 923 هزار ریال بوده است.
سعدالدین به مقایسه مدت اجرای احکام در سال جاری و مدت مشابه سال پیش نیز اشاره کرد و افزود: پارسال میانگین زمان اجرای حکم در حوزه کالاو خدمات 24روز، بهداشت31 روز و قاچاق 100 روز بود که امسال با کاهشی چشمگیر در هر سه حوزه به ترتیب به 6، پنج و 54 روز رسیده است.
وی با بیان اینکه حکم 2 پرونده احتکاردر شهرستان قطعی شده و علاوه بر عرضه و فروش کالا، در مجموع باید 12 میلیارد ریال نیز به عنوان جریمه از سوی متخلفان پرداخت شود، افزود:به 2 پرونده بزرگ قاچاق نیز رسیدگی شده که برای یکی رای صادر شده و دیگری در مرحله صدور رای است.
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار امسال از پنج تا 11 آبان با شعار 'تعزیرات، مردم، مبارزه با تخلفات اقتصادی' به عنوان هفته تعزیرات حکومتی نام گذاری شده است.
گفتنی است رسیدگی به تخلفات در شهرستان میامی نیز در شاهرود انجام می شود.
همچنین رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود 2 روز در هفته را برای رسیدگی به امور اداره تعزیرات حکومتی دامغان در این شهرستان حضور دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.