به گفته آن ها ، مهمترین مشکل مردم رضاآباد آسیب دیدن راه و خسارت دیدن باغ ها و زمین های کشاورزی است .
به گزارش ایرنا ، از شامگاه شنبه تا عصر یکشنبه 13میلی متر در روستای رضا آباد بیارجمند بارش انجام و موجب جاری شدن سیلاب گردید .
پس از جاری شدن سیلاب معاون عمرانی فرمانداری ویژه شاهرود در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که کارکنان اداره راه برای بازگشایی به منطقه اعزام شدند، اما مردم و شورای اسلامی این روستا معتقدند که تاکنون کسی برای کمک رسانی به منطقه اعزام نشده است.
علی پارسا رییس شورای اسلامی رضا آباد چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: راه این روستا از 2 طرف که به بیارجمند و داورزن خراسان رضوی ارتباط دارد، دچار خسارت سنگین شده و رفت و مردم را مختل کرده است.
وی افزود : علاوه بر این که پل ورودی روستا به خاطر آسیب دیدگی اکنون قابل استفاده نیست، حدود 70 متر از راه هم دچار سیل بردگی شده است.
حجت الاسلام آلاله امام جماعت این روستا هم گفت: مردم روستا با استفاده از وسایلی مانند تراکتور و بیل و کلنگ در حال مرمت راه هستند تا راه دسترسی به بیارجمند را درست کنند.
وی افزود: راه دیگر که به سمت مزینان داورزن خراسان رضوی است کلا تخریب شده و قابل استفاده نیست.
یکی دیگر از اهالی روستای رضا آباد گفت: در جریان راه افتادن سیلاب اخیر ، اطراف حمام ضد کنه این روستا که برای دام ها ساخته شده به شدت آسیب دیده و اکنون قابل استفاده نیست.
علی احمدی افزود: با گذشت سه روز هنوز کسی از مسوولان برای کمک رسانی و حتی برآورد خسارت هم به این روستا پای نگذاشته است.
وی با بیان این که ، داروهای موجود در خانه بهداشت روستا کاهش یافته است،افزود: به خاطر مشکلات راه انتقال بیماران احتمالی به شهر بسیار دشوار است.
براساس گزارش اداره هواشناسی شاهرود، از عصر شنبه تا یکشنبه در شاهرود1.3، بیارجمند6.5، میامی0.8، فرومد13، استربند21 ، عباس آباد23 ، دلبر11، زمان آباد32، قلعه بالا13 ، خورزان6.2 و احمدآباد19میلی متر بارش انجام شد.
خبرنگار ایرنا با چند تن از مسوولان شاهرود تماس گرفت ، اما پاسخی در این باره ندادند.
رضا آباد یکی از دورترین روستاهای منطقه خارتوران بیارجمند شاهرود بوده و در منتهی الیه شرق استان سمنان قرار دارد ، پذیرای عشایر کوچ رو استان سمنان هنگام قشلاق و همسایه دیوار به دیوار رمل های ماسه ای کویر می باشد.
این روستا به دلیل جاذبه های فراوان سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. با این که رضا آباد با مرکز بخش بیارجمند 120 کیلومتر فاصله دارد اما در 40 کیلومتری شهرستان داورزن خراسان رضوی قرار گرفته است.
شهرستان شاهرود با 53 هزارکیلومتر مربع وسعت و 240هزارنفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
شهر بیارجمند، مرکز بخش بیارجمند، در 110 کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان 310 کیلومتر فاصله دارد.
این بخش با بیش از 10 هزار نفر جمعیت 40 روستا دارد.
رضا آباد با بیش از 200 خانوار جمعیت در شمال منطقه پارک وحش خارتوران در 250 کیلومتری جنوب غربی شاهرود و 123 کیلومتری جنوب بیارجمند واقع شده است.مهم ترین جاذبه گردشگری این منطقه تپه های ماسه ای ، سیاه چادرهای عشایری و دست بافته های زنان است.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.