امیر بینایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش کارشناسی و کاربردی به آینده سازان کشور از دوران کودکی تضمین کننده آینده روشن و پویا برای کشور است و ضروری است همه عوامل و دستگاه ها برای تربیت نسلی آینده ساز زیر چتر یک برنامه واحد و جامع بسیج شوند.
وی اظهار داشت: اکنون گروه های مختلف دستگاه های اداری در آموزش کودکان و نوجوانان سهیم هستند و ایجاد هماهنگی، هم افزایی و رفع موازی کاری ها بین دستگاه های اجرایی موجب افزایش اثر بخشی می شود.
به گفته وی وجود برنامه جامع، تضمین کننده اجرای آموزش های کارشناسی و کاربردی برای کودکان و نوجوان است و در زمان حاضر برنامه جامع برای پرداختن به کودکان و نوجوان وجود ندارد.
بینایی خاطر نشان کرد: تحقق راهبرد تدوین سند جامع آموزشی، ارائه آموزش کارشناسی و رسیدگی به کارها و نیازهای کودکان و نوجوانان در دستور کار دفتر اجتماعی قرار دارد.
وی تصریح کرد: کودکان امروز اساس شکل گیری خانواده در آینده هستند و باید معنویت و روان کودکان در کنار آموزش و سلامت جسم مد نظر برای برنامه ریزی ها قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: هزینه کردن در بخش کودکان و نوجوان به عنوان آینده سازان کشور، سرمایه گذاری بوده و لازم است مسئولان هویت یابی و قوام بافت فکری کودکان را محور برنامه ریزی ها قرار دهند.
به گفته کارشناسان، کودک به فرد زیر 18 سال اطلاق می شود و براساس آمار 30 درصد جمعیت کشور معادل 25 میلیون نفر را این گروه تشکیل می دهند.
استان سمنان بیش از 702 هزار نفر جمعیت و 120 هزار دانش‌آموز دارد، 43 هزار و 200 کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی-‌هنری 24 گانه کانون پرورش فکری این استان عضویت دارند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.