به گزارش ایرنا، سه شنبه راهپیمایی جاماندگان زیارت اربعین در شاهرود، رودیان ، میامی ، بسطام ، و دیگر شهرها و روستاهای شرق سمنان صحنه هایی از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) به تصویر کشید .
اگر به دقت در سیمای پیر و جوان ، زن و مرد شرکت کننده در این راهپیمایی می نگریستی ، تاسف از دست دادن راهپیمایی بزرگ اربعین را می توانستی ببینی .
پایش بر زمین و نگاهش به آسمان بود. هر چند دقیقه یک بار با مکثی کوتاه چادرش را مرتب کرده و نفسی تازه می کرد. به روبرو چشم می دوخت و به جوانانی که بیشترشان از او و هم سالانش جلو زده و با اشتیاق مسیر را ادامه می دادند نگاه می کرد.
بعضی هایشان چند نفری زیر لب یکی از این نوحه های جدید را زمزه می کردند. با خودش فکر می کرد: خوش به حالشان! کاش من هم هنوز مانند این جوان ها توان راه رفتن داشتم.
این سربالایی آخر مزار شهدای گمنام ، آخر راه اما نفس گیر بود. نگاهش را از روی گنبد طلایی بالای کوه بر نمی داشت و به آقا سلام می داد. دخترش که او هم میانسال بود، همراهی اش می کرد اما یکی از پسرهایش را در گلزار شهدا، همان جایی که راهپیمایی را شروع کرده بودند، جا گذاشته بود. نه امروز بلکه سی و چند سال پیش.
هرچند خودش معتقد بود در این سال ها در همه لحظات زندگی کنارش بوده و تنهایش نگذاشته است.
چند دقیقه ای همراهشان بودم. از گذشته ها سخن گفت. داستان جبهه رفتن پسرهایش و شهادت یکی از آن ها را تعریف کرد. در تمام این مدت اشک در چشمانش حلقه زده و هر از گاهی قطره ای از گوشه پلکش به پایین می غلتید.
می گفت پیش از این 2 بار توفیق زیارت اباعبدالله (ع) نصیبش شده اما به دلیل مشکلات سن و بیماری اش هیچ گاه نتوانسته در راهپیمایی اربعین آقا شرکت کند.
با این حال امسال دومین سالی بود که هرچند به سختی اما خودش را به پیاده روی جاماندگان رسانده بود.
مسیر گلزار شهدای شهدای شاهرود تا حرم شهدای گمنامی که میهمان مردم این شهر هستند، امروز مملو از حضور جمعیتی بود که مانند این مادر شهید، دل هایشان را روانه کربلا کرده و شهدا را واسطه این خیر قرار داده بودند.
امروز عاشقان بسیاری نیز مسیر شاهرود تا بسطام را برای پیاده روی و زیارت امامزاده محمد بن جعفر صادق (ع) در بسطام انتخاب کرده بودند.
فرماندار شاهرود در گفت و گو با ایرنا به حضور 267 تن از خادمان سرور و سالار شهیدان (ع) در چهار موکب مردم شاهرود در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: موکب ها شهدا، مصباح الهدی، شهدای گم نام و موکب فرهنگی پذیرای زائران اربعین حسینی هستند
محمد کرم محمدی اضافه کرد: در این موکب ها روزانه در سه وعده غذایی و در هر وعده پنج هزار زائر پذیرایی شده اند و این روند کماکان ادامه دارد.
وی یادآور شد: کمک های مردم شاهرود پیش از آغاز حماسه اربعین در قالب کاورانی متشکل از 12 خودروی سنگین با اقلام غذایی، بهداشتی و فرهنگی راهی کربلای معلی شده بود.
مردم شاهرود علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی به زائران، امروز نیز با برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی خود را در ثواب این حرکت بزرگ سهیم کردند.
راهپیمایی جاماندگان کربلا برای دومین سال پیاپی در شرق سمنان برگزار شد.
بسیاری از راهپیمایان در قالب هیات های عزاداری ، مسر راه را با نوحه خوانی و سینه زنی پیمودند.
حرم شهدای گمنام شاهرود در شمال این شهر بر بلندی کوه ساخته شده است.
مردم شاهرود در نهضت امام خمینی (ره) ، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) بیش از یکهزارو 100 شهید تقدیم کرده اند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.