به گزارش ایرنا، شهید سید ابوالقاسم داوود الموسوی دامغانی معروف به موسوی دامغانی فرزند سید محمد، در سال 1323 در روستای حسن آباد از توابع شهرستان دامغان در خانواده مذهبی و شیفته اهل بیت(ع) متولد شد.
این شهید بزرگوار از کودکی طبعی بلند، همتی والا و علاقه ‏ای شدید به فراگیری علوم اسلامی داشت و پس از گذراندن دوران ابتدایی تحصیل در حسن آباد، در سال 1337 و در حالی که بیش از 14سال نداشت، به دامغان آمد و در مدرسه های علمیه «حاج فتحعلی بیک» و «موسویه» مشغول به تحصیل شد.
وی در سال 1341 برای ادامه تحصیل عازم قم و مشغول به تحصیل در مدرسه حجتیه شد و پس از بر تن کردن لباس مقدس روحانیت سفرهای تبلیغی ‏اش را شروع کرد.
وی پس از پشت سر گذاردن دوران ظلمت و پیروزی انقلاب اسلامی آخرین مسوولیتی که قبل از شهادت برعهده داشت نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی بود.
این شهید جلیل القدر روز اول اسفند 1364 با پنجاه تن از شخصیت های مملکتی و روحانیان و یاوران انقلاب که در میان آنان حجت الاسلام شهید حاج شیخ فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفت تن دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چند تن از قضات دادگستری حضور داشتند، در نزدیکی اهواز از سوی دو فروند جنگنده متجاوز عراقی مورد حمله قرار گرفتند و در منطقه ویسی در 25 کیلومتری شمال اهواز با سقوط هواپیمایشان به شهادت رسیدند.
پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام در ایوان شرقی پایین مسجد طباطبایی ورودی مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه (س) در قم در کنار تربت شهید حاج شیخ فضل اللّه محلاتی به خاک سپرده شده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.