به گزارش ایرنا، ایرج کارخایی روز یکشنبه در نشست خبری در سالن جلسات ساختمان شماره (2) استانداری سمنان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، افزود: بعد از معرفی مجری طرح، اکنون گام های اول، دوم و سوم تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان سمنان در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مطالعاتی و گردآوری آمار و اطلاعات نیازمند همکاری نهادهای اجرایی است و همکاری مسئولان امر در تسریع تدوین اجرای این طرح اجتناب ناپذیر است.
کارخایی ادامه داد: تدوین طرح جامع پدافند در استان سمنان 18 گام دارد که تا پایان سال 97 اجرای پنج گام آن نهایی می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: بیش از 300 عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل به صورت استانی، شهرستانی و دستگاهی در سمنان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل راهبرد مهم دفاعی کشور محسوب می شود که در نشست های مختلف تخصصی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئییس جمهوری بوده است.
کارخایی ادامه داد: سمنان جایگاه ویژه در اجرای پدافند غیرعامل دارد و در شرایط بحرانی پایتخت به عنوان استان معین تهران می توان از ظرفیت های سمنان بهره برد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: بر اساس طبقه‌ بندی 83 دستگاه در طبقه حساس و مهم هستند که بیشتر دستگاه اجرایی در رده مهم هستند و بیش از 130 دیزل مولد برق مجهز شدند تا در شرایط خطر مشکلی در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه های حیاتی پیش نیاید.
به گزارش ایرنا، تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم ‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
ششم تا 12 آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.