به گزارش ایرنا، سید حسن میرعماد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته 80 هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شد و آمار نشان دهنده افزایش خرید گندم به میزان 6 هزار تن در سال جاری است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر 99 درصد طلب گندمکاران این استان پرداخت و گندم مورد نیاز یکسال استان سمنان ذخیره ‌سازی شده است و هم چنین در کشور نیز وضعیت ذخیره گندم مطلوب بوده و به اندازه مورد نیاز وجود دارد.
وی با بیان این که طلب گندم کاران گرمسار و آرادانی به صورت کامل پرداخت شده است، اظهار داشت: گندم خریداری شده از سوی کشاورزان تحویل اداره کل غله می شود و بر اساس زمان تحویل گندم به ترتیب هزینه گندم به کشاورزان پرداخت می ‌شود.
میرعماد تصریح کرد: در چند سال اخیر به همت کشاورزان و سیاستگذاری ‌های انجام شده از سوی دولت، کشور در تولید گندم مورد نیاز خودکفا شده است.
وی اظهار داشت: بیشترین خرید گندم مربوط به میامی به میزان 33 هزار و 292 تن و معادل 38.07 درصد کل گندم خریداری شده و کمترین میزان خرید گندم تضمینی مربوط به شهرستان سرخه به میزان 985 تن بوده که 1.1 درصد سهم از خرید گندم را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: خرید تضمینی گندم از پنجم خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه به وسیله 32 مرکز فعال خرید گندم انجام شده است و از شرق تا غرب این استان مراکز خرید تضمینی گندم وجود دارد.
به گزارش ایرنا، از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.