به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز شنبه در دومین نشست شورای اداری شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: تورم نشانه رونق اقتصادی و بیکاری علامت رکود اقصادی است و بروز این دو پدیده با هم در جامعه نشان از وجود مشکل در نظام اقتصادی کشور دارد.
وی ادامه داد: وجود این دو چالش همزمان با هم نشان دهنده عبور از مشکلات از دهه های قبل است.
وی اظهار داشت: این چالش به تنهایی با اصلاح سیاست های مالی و بانکی قابل حل نیست و همه باید در حل این چالش مشارکت داشته باشند.
عسگری تصریح کرد: دولت در دوره های مختلف با هدف خیرخواهانه برای عبور از حالت گذار قیمت های چندگانه تعریف کرده که منشاء بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.
وی وجود چند قیمتی و نبود قیمت یکسان و واقعی نبودن قیمت ها را از مشکلات اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اکنون باید برای بهبود اقتصاد کشور این مشکلات رفع شود.
وی با اشاره تحریم ها و خواسته های استکبار جهانی گفت: نداشتن ارتباط با جهان برای فروش کالا، ناتوانی در حمل کالا و ناتوانی در تحویل هزینه کالای فروخته شده به کشورهای دیگر از راهبردهای دشمن‌ برای اعمال تحریم است.
عسگری اقتصاد مقاومتی را راهکار حل مشکلات اقتصادی مطرح و اضافه کرد: راهبرد تحقق اقتصاد مقاومتی به خود آمدن و اتکا به خود است.
معاون استاندار سمنان یادآور شد: یکی از رکن های تحقق اقتصاد مقاومتی نه گفتن به دولت بزرگ است.
به گفته وی کوچک شدن دولت و کم شدن امضا، زمینه ساز کاهش رانت ها و فساد اقتصادی بوده و موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.
وی توسعه صنعت گردشگری را به عنوان یکی از راهبردهای استان سمنان برای پیشرفت برشمرد و معرفی این استان به گردشگران به وسیله رسانه ملی را راهکار تحقق این راهبرد دانست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: اشتغال روستایی بسیاری از مشکلات بیکاری در این استان را حل خواهد کرد و ضروریست مسوولان با پرهیز از سلیقه ای عمل کردن و داشتن نگاه فرابخشی برای توسعه و پیشرفت این استان تلاش کنند.
7342 /7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.