محمد سالاریان زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بزرگداشت، به منظور تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان و مجاهدان در غربتی که در تاریکی و خفقان شیطان زمان، مشعل هدایت و رهبری مسلمانان آزاده جهان را برافروختند برنامه ریزی شده است.
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت مجاهدان در غربت اضافه کرد: این مراسم به منظور حماسه آفرینی مسلمانان کشورهای یمن، بحرین، نیجریه، فلسطین، لبنان و مسلمانان میانمار که فریاد مظلومیت آن ها در جهان طنین انداز شده است برگزار می شود.
سالاریان زاده افزود: بیداری اسلامی ملت ها اساس رشد، تعالی و حرکت آن ها به سوی سعادت و جاودانگی است.
وی اضافه کرد: حرکت بیدارگونه اسلام، نه تنها در قرن حاضر، بلکه از زمان حضور ائمه معصومین در شبه جزیره عرب آغاز شده است.
سالاریان تصریح کرد: در حال حاضر حرکت بیدارگونه اسلام با حضور منادیانی که تا پای جان از آن دفاع خواهند کرد تا ظهور منجی عالم بشریت و با ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی در سراسر دنیا ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه دفاع از اسلام، به یک محدوده جغرافیایی منحصر نمی شود، افزود: نیاز است که برای حضور در این مبارزه، تمام نهادهای بین المللی و فرهنگی در این بزرگداشت ها حضور فعال داشته باشند.
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت مجاهدان در غربت گفت: این بزرگداشت با حضور بیش از 85 نفر از اندیشمندان و فرهیختگان 28 کشور جهان، مقامات لشکری و کشوری و هم چنین خانواده های شاهد از کشور لبنان، سوریه، نیجریه و فلسطین در دامغان برگزار می شود.
سالاریان زاده افزود: بزرگداشت مجاهدان درغربت با پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی آغاز می شود.
وی خاطر نشان کرد: در این مراسم از 14 نفر از مبارزان کشورهای اسلامی تقدیر و تندیس ویژه آستان علی بن موسی الرضا (ع) اهدا می شود.
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت مجاهدان در غربت تصریح کرد: این مراسم با همکاری آستان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل بیت (ع) جامه المصطفی العالمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت بین المللی بسیج، سازمان فرهنگ و ارتباطات، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و بسیج صدا و سیما برگزار می شود.
این مراسم 16 آبان ماه 97 در سالن همایش های دانشگاه دامغان برگزار می شود که از شبکه های افق، سه سیما و قرآن به صورت مستقیم پخش می شود.
9856/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.