به گزارش ایرنا، منیر تقدیسی روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: احیای خانه های بوم گردی متناسب با ویژگی های بومی موجب افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ترغیب روستاییان به زندگی در روستا می شود.
وی ادامه داد: روستاهای استان سمنان دارای قابلیت ها و ظرفیت های زیادی است و با ارائه طرح های گردشگری متناسب با ظرفیت هر روستا می توان در روستاها رونق اقتصادی ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: حفظ و احیای بافت قدیم و روستاهایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و متروک شده از مهم ترین رویکرد های جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور است.
تقدیسی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه پیشرفت و رفع مسایل و مشکلات اقامتگاه های بوم گردی و جمع آوری نظرها و پیشنهادها به منظور بهبود وضعیت از هدف ها و راهبردهای این جامعه حرفه ای است.
وی یادآور شد: خانه های بوم گردی با توجه به ویژگی هایی که دارند زمینه بهبود معیشت روستاییان از طریق اشتغال و کارآفرینی را فراهم کرده و موجب بازگشت روستائیان به روستاها می شوند.
عضو هیات مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور گفت: ارائه بهترین خدمت ها و امکانات برای گردشگران بهترین راهکار تبلیغ به منظور جذب گردشگر است.
به گزارش ایرنا، بیش از 600 اقامتگاه بوم گردی در کشور وجود دارد و تعداد این اقامتگاه ها با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی به زودی به 2 هزار واحد افزایش می یابد.
استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
منیر تقدیسی مدیر اقامتگاه بوم‌گردی «نورخونه» در روستای پاده واقع در شهرستان آرادان در استان سمنان، عضو هیات مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور شده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.