به گزارش ایرنا ، افزایش نیافتن کرایه ها ، استفاده از اتوبوس های بخش خصوصی ، راه اندازی برخی تاکسی های اینترنتی ، فعالیت مسافربرهای شخصی ، تناسب نداشتن تعداد تاکسی ها با جمعیت شهر ، کم شدن جمعیت دانشجویی و مهمتر از همه افزایش قیمت قطعات یدکی از مهم ترین مشکلات آنهاست.
یکی از رانندگان تاکسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پارسال کرایه خطوط تاکسی یک هزار ریال افزایش یافت اما امسال افزایش نیافته است.
حسین محمدی افزود : این در حالی است که مشکلات چند ماه گذشته موجب افزایش چند برابری قیمت لوازم یدکی و تعمیرات خودروها شده و بخش زیادی از درآمد رانندگان صرف این امور می شود .
وی همچنین با بیان این که مدتی است شهرداری شاهرود به تعدادی از اتوبوس های بخش خصوصی برای جابجایی مسافران پروانه صادر کرده ، افزود : این امر یکی از دلایل کاهش در آمد رانندگان است، تاکسی ها در برخی ایستگاه ها برای پر شدن ظرفیت ناچارند حتی تا یک ساعت هم در انتظار بمانند.
یکی دیگر از رانندگاه تاکسی با اشاره به افزایش قیمت قطعات یدکی گفت: قیمت برخی قطعات در چند ماه گذشته چند برابر شده است.
داوود عجم افزود : افزایش مسافربرهای شخصی یکی دیگر از عوامل موثر بر کاهش درآمد رانندگان تاکسی هاست .
وی افزود: بیشتر رانندگان تاکسی مسیر برگشت را خالی طی می کنند چون مسافر کش های شخصی این فرصت را از آنان می گیرند.
وی با بیان این که برخی صاحبان تاکسی ها خودرو را اقساطی خریده اند ، افزود : این وضعیت موجب شده تا آن ها در پرداخت اقساط و تامین نیازهای زندگی با مشکل روبرو شوند.
کاهش جمعیت دانشجویی در شاهرود یکی دیگر از مشکلات رانندگان تاکسی است.
به گفته آن ها تعدادی از تاکسی ها در مسیرهای مربوط به واحدهای آموزش عالی این شهر تردد می کنند، از سوی دیگر برخی از این واحدها خدمات رفت و آمد دانشجویان را با استفاده از اتوبوس انجام می دهند.
در شاهرود17 واحد آموزش عالی با حدود25هزار دانشجو فعالیت می کنند.
تناسب نداشتن تعداد تاکسی ها با جمعیت شهر یکی دیگر از مشکلاتی است که رانندگان به آن اشاره کردند.
به گفته آن ها اکنون در شهر شاهرود 800 تاکسی به صورت رسمی فعالیت می کنند ، این درحالی است که با توجه به جمعیت 160 هزار نفری شاهرود با نیمی از این تعداد هم می توان خدمات حمل ونقل درون شهری را به شکل مطلوب انجام داد.
نماینده خطوط درون شهری تاکسیرانی شاهرود هم به خبرنگار ایرنا گفت : افزایش تاکسی تلفنی ها هم یکی از عوامل تاثیر گذار بر کاهش درآمد رانندگان تاکسی است .
هادی ابوالقاسمی افزود: بتازگی اداره صنعت ، معدن و تجارت برای تعدادی تاکسی اینترنتی پروانه فعالیت صادر کرده که باعث تداخل کاری در امر تاکسیرانی شده است.
ابوالقاسمی با بیان این که امور تاکسیرانی زیر نظر شهرداری است، تاکید کرد: اگر مجوز فعالیت اینترنتی را به رانندگان تاکسی بدهند ،در افزایش در آمد آن ها موثر خواهد بود.
سرپرست سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری شاهرود هم با رد ادعای رانندگان تاکسی مبنی بر افزایش نیافتن کرایه ها گفت: تیرماه امسال 13 درصد به کرایه های تاکسی ها افزوده شد.
علیرضا محمدی با تایید مشکلات رانندگان در تامین قطعات یدکی یادآور شد: اکنون هیچ برنامه دیگری برای افزایش کرایه ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: از اتوبوس های بخش خصوصی برای رفاه حال ساکنان شهرک های حاشیه شهر استفاده می شود که تاکسی ها کمتر در آن ها تردد می کند.
به گفته وی ، حدود 800 دستگاه تاکسی در شاهرود فعالیت می کنند که 130 دستگاه به صورت خطی کار می کنند.
همچنین 50 دستگاه اتوبوس در شهر شاهرود خدمات دهی می کنند.
شاهرود با 160 هزار نفر جمعیت و سه هزارو500 هکتار مساحت در حاشیه شمالی دشت کویرمرکزی ایران و در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز با ارتفاعی معادل 1380 متر از سطح دریا واقع شده است .
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.