به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز سه شنبه در همایش روز ملی استاندارد در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: تولید کالاهای استاندارد علاوه بر رونق اقتصادی به افزایش رضایت و اعتماد عمومی در استان سمنان منجر می شود.
وی خاطر نشان کرد: استاندارد سازی در افزایش اعتماد در بین تولید کننده، مصرف کننده و در ابعاد دیگر توسعه اقتصادی و اجتماعی تاثیر گذار است و باید آحاد مردم و مسئولان به این رویکرد مهم توجه داشته باشند.
معاون استانداری سمنان تصریح کرد: رویکرد استاندارد سازی باید علاوه بر تولید کالا در رفتار، نوشتار و گفتمان های مختلف هم نهادینه شود و با این راهبرد می توان برای افزایش رفاه اجتماعی در استان سمنان تلاش کرد.
ناجی ادامه داد: اگر رویکرد استاندارد سازی در تولید محصولات به خوبی انجام نشود در بلند مدت اعتماد مردم در جامعه کاهش می یابد و اداره کل استاندارد استان سمنان وظیفه بسیار مهم برای حفظ و افزایش اعتماد اجتماعی دارد.
معاون استانداری سمنان گفت: آگر آسانسوری با وجود تایید استاندارد در مکانی سقوط کرد این امر به کاهش اعتماد اجتماعی منجر می شود و باید با توجه به رویکرد روز افزون علمی و تلاش های مضاعف به آحاد مردم خدمات رسانی کرد.

** ترویج فرهنگ تولید کالای استاندارد نیازمند تغییر در نگرش ها است
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این همایش گفت: ترویج فرهنگ تولید کالای استاندارد نیازمند تغییر در نگرش و هم افزایی نهادهای اجرایی با صاحبان واحدهای صنعتی است.
قدرت الله ابک افزود: برای کیفیت بخشی کالای های تولیدی در استان سمنان نشست های تخصصی متعددی برگزار شده است و این راهبرد مهم یکی از اولویت های اساسی برای ارائه خدمات با کیفیت تر به مردم است.
وی خاطر نشان کرد: کارگروه استاندارد سازی با برگزاری جلسه های منظم برای کیفیت بخشی کالاهای تولیدی در تلاش است.
ابک ادامه داد: توجه به اصل استاندارد سازی اجرای دقیق برنامه جامع حقوق شهروندی است و باید تمام مردم و مسئولان این اصل مهم را برای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم درک کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: دروازه ورود به بازارهای جهانی و افزایش کیفیت در تولید کالا به اصل مهم استاندارد سازی برمی گردد و باید این رکن مهم در جامعه به معنی واقعی فرهنگ سازی شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: استاندارد سازی یک اصل مهم در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی است و با این راهبرد می توان برای افزایش اشتغال در استان گام برداشت.

** نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی بی وقفه و مستمر است
مدیرکل استاندارد استان سمنان نیز گفت: نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی برای توسعه اقتصادی در واحدهای صنعتی این استان توقف ناپذیر و مستمر است.
عباس رستمی افزود: برای افزایش کالای های با کیفیت در واحدهای صنعتی باید نظارت ها و استاندارد سازی بی وقفه باشد.
وی خاطر نشان کرد: استاندارد سازی کالای های تولیدی فرابخشی است و تمام نهاد های اجرایی برای کیفیت بخشی کالاهای تولیدی باید همگام باشند.
رستمی ادامه داد: در سال های گذشته برای اعلام نتیجه ارزیابی کیفیت آسانسور از شهر های مختلف سمنان باید به مرکز استان مراجعه می کردند که اکنون با اجرای طرح های الکترونیک اعلام تایید استاندارد با سامانه های اینترنتی انجام می شود.
مدیرکل استاندارد سمنان گفت: در یک سال گذشته 50 مورد نمونه گیری استاندارد از کالاهای وارداتی در این استان انجام شد.
رستمی تصریح کرد: برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی باید شماره بارگذاری شده زیر علامت استاندارد به شماره 10001517 پیامک شود و تمامی اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از هفت هزار و 340 نفر ساعت آموزش به کارکنان مرکز کنترل کیفیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان برگزار شد.
وی ادامه داد: در 12 ماه گذشته بیش از 2 هزار و 770 مورد آزمون نازل های سوخت در جایگاه های سراسر استان انجام شد.
رستمی‌ گفت: در یک سال گذشته 320 مورد بازرسی از وسایل بازی پارک های استان سمنان انجام شد و از 80 نانوایی برای جلوگیری از ماده سرطان زا 'بلانکیت' نمونه‌ گیری شد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.