به گزارش ایرنا، سعید ناجی یکشنبه در جلسه هماهنگی اطلاع رسانی در حوادث و شرایط بحرانی استان سمنان در سالن غدیر، افزود: دستگاه ها و نهادهای متولی امر، علاوه بر هماهنگی در انجام امور، در زمینه اطلاع رسانی اخبار حوادث منسجم و یکپارچه عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی از مجاری اصلی موجب آگاهی اذهان عمومی می شود، گفت: اطلاع رسانی در هنگام حوادث و شرایط بحرانی در این استان باید متمرکز و یکپارچه باشد.
وی با اشاره به برخی از اشتباه ها در اطلاع رسانی حوادث، تصریح کرد: اطلاع رسانی بدون برآورد درست و دقیق از خسارات جانی و مالی در حوادث منتج به بروز آشفتگی افکار عمومی می شود.
معاون استانداری سمنان بر لزوم ارتباط تنگاتنگ متولیان درگیر حوادث در استان تاکید و خاطرنشان کرد: مسوولان دستگاه ها و بخش ها در هنگام بحران ها و حوادث با یکدیگر تبادل نظر و اطلاعات داشته باشند و در انعکاس مطالب مرجع اصلی اقدام لازم را انجام دهد.
وی به ایجاد تشویش در جامعه با اطلاع رسانی اشتباه اشاره و تاکید کرد: این که مسایل به چه نحوی منعکس شود، حائز اهمیت است.
به گفته ناجی، در پاره ای از موارد اطلاع رسانی با پریشانی روح و روان جامعه همراه است در صورتی که اخبار با ارائه درست و همه جانبه به شکلی ملایم، مردم را از حوادث باخبر می سازد.
وی ارائه آمار واقعی را نیازمند رسیدن مسوولان به یک مفهوم و نقطه نظر مشترک در تعیین مرجع اطلاع رسانی دانست.
معاون استانداری سمنان ادامه داد: مجریان در صحنه و متولیان امر از ارائه نظرات غیرکارشناسی و نا آگاهانه خودداری کنند.
ناجی، اطلاع رسانی دیر هنگام را نیز در ایجاد نگرانی ها در جامعه دخیل دانست و گفت: اطلاع رسانی به موقع، درست، آگاهانه و لحظه ای حوادث امری ضروری به منظور آرامش خیال و کاهش تنش در جامعه است.
وی مدیریت حوادث را مستلزم مدیریت واحد و یکپارچه اعلام و بیان کرد: با برقراری پیوندهای درست، افزایش انسجام و نظم بیشتر مسوولان دستگاه ها و نهادها، مدیریت حوادث به بهترین شکل محقق می شود.
ناجی خاطرنشان کرد: دستگاه ها در امور اجرایی و نحوه خدمات رسانی، فرمانداران هر شهرستان را که در آن حادثه رخ داده، مطلع کنند.
معاون استانداری سمنان یادآور شد: در هنگام حوادث، هر دستگاه اطلاعات مربوط به وظایف خود را اطلاع رسانی کند.
به گزارش ایرنا، جلسه هماهنگی برای اطلاع رسانی در حوادث و شرایط بحرانی با حضور مسوولان دستگاه ها و نهاد های مرتبط در سالن غدیر استانداری برگزار شد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.