به گزارش ایرنا، حسین شاهینی روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: از سال 87 تا کنون یکهزار و 256 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض به کشاورزان برای اجرای سامانه های نوین آبیاری اعطا شده است.
وب بیان کرد: تحقق راهبرد سامانه نوین آبیاری مورد توجه دولت بوده و با توجه به اهمیت موضوع در سال‌های اخیر اعتبارات بلاعوض از محل کمک‌های فنی و اعتباری از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها به عنوان کمک هزینه اعطا شده است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در کنار کمک های بلاعوض پرداختی به بخش کشاورزی برای اجرای سیستم نوین آبیاری ، هر ساله بر اساس ضوابط و مقررات قانونی خط اعتباری به عنوان تسهیلات برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اختیار بهره‌برداران و متقاضیان این بخش قرار می گیرد
وی خاطر نشان کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان اصلی ترین راهکار افزایش بازدهی آبیاری و مدیرت مصرف آب محسوب می شود و تحقق این راهبرد از سیاست‌های اصلی مورد پیگیری این سازمان در بخش کشاورزی است.
شاهینی یادآور شد: سه هزار و 105 کیلومتر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی استان سمنان به منظور مدیریت منابع آبی احداث شده است.
وی اضافه کرد: اعتبار احداث کانال های بتنی و لوله ای انتقال آب به اراضی کشاورزی این استان از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است.
وی، احداث کانال را اقدامی موثر در کاهش هدر رفت آب و متناسب با اقلیم گرم و خشک استان سمنان عنوان و اضافه کرد: انتقال آب از منابع آبی تا مزارع از طریق لوله و یا کانال های بتنی نیز به این منظور انجام شده است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های زیربنایی از جمله احداث استخرهای ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب شامل لوله‌گذاری و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی ، لایروبی ومرمت قنوات از اقدامات انجام شده از سوی این سازمان به منظور کاهش مصرف آب و بهینه سازی آن در این استان است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.