به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین چاشمی فرزند سید رحیم در فروردین سال 1329 در روستای چاشم از توابع مهدیشهر در استان سمنان متولد شد.
شهید دوران ابتدایی را در روستا به پایان رساند. سپس برای ادامه تحصیلات به حوزه علمیه صادقیه(ع) سمنان رفت و پس از مدتی به پیشنهاد یکی از آشنایان برای ادامه تحصیل سطح حوزوی به قم عزیمت کرد.
این شهید بزرگوار در کنار تحصیل با چشمه سار معرفت امام خمینی (ره) آشنا ضد و ضمن فعالیت های سیاسی علیه رژیم پهلوی تحت تعقیب ساواک بود.
این شهید والا مقام سرانجام پس از ماه ها زندگی مخفیانه در سال 1354 در تهران دستگیر می شود و مدت 4 ماه در زندان کمیته تحت سخت ترین شکنجه ها قرار گرفت و پس از آن به زندان اوین منتقل شد.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در سمنان شروع به کار کرد و در سال 1360 مسئولیت روابط عمومی سپاه سمنان را پذیرفت و پنج ماه بعد به عنوان مسئول سپاه شهرستان شهرکرد راهی آن شهر شد.
وی در بخشی از وصیت نامه خود اظهار داشته است: شهادت، سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.
شهید نبوی در سال 1361 به فرماندهی سپاه پاسداران قم منصوب شد و تحولی چشم گیر در آنجا پدید آورد.
وی، در سال 1362 به عنوان فرمانده سپاه شهر ری برگزیده شد و پس از سال ها خدمت عاشقانه در روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن سال 1364 در عملیات والفجر هشت هنگام بازگشت از منطقه اروند رود مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفت و در سن سی و پنج سالگی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
مزار این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای شهرستان قم است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.