علیرضا ایزدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از یک هزار و 419 روشندل در استان سمنان 925 تن مرد و 494 تن زن هستند.
وی ادامه داد: در استان سمنان 437 تن از روشندلان مستمری دریافت می کنند و در شش ماهه اول سال 97 برای 10 تن از روشندلان نیازمند وسایل توانبخشی تهیه و برای 50 تن از دیگر روشندلان اقدامات مناسب سازی و امکان دسترسی اجرا شده است.
به گفته وی، بهزیستی استان سمنان به مددجویان روشندل در زمینه آماده سازی شغلی و استفاده از سهمیه سه درصدی اشتغال معلولان در دستگاه های دولتی، معرفی به بانک ها به منظور دریافت وام اشتغال، ارائه وسایل کمک توانبخشی و اجرای برنامه های ورزشی و اردوهای فرهنگی، ارایه خدمات می کند.
ایزدپور اظهار داشت: در استان سمنان 114 دانش آموز روشندل مشغول به تحصیل هستند که بهزیستی به این دانش آموزان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند .
وی تصریح کرد: خانواده ها در رشد و شکوفایی استعدادهای روشندلان بیشترین اثرگذاری را دارند و در زمان حاضر به واسطه حمایت های والدین 32 تن از روشندلان این استان دانشجو هستند و بهزیستی به آنها در زمینه هزینه تحصیلی کمک می کند.
وی یادآور شد: هشت تن از نابینایان در دانشگاه های دولتی و 27 تن دیگر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: 2 تن از روشندلان در مقطع دکتری، 6 تن در مقطع کارشناسی ارشد، پنج تن در مقطع کارشناسی و 17 تن در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.
وی خاطر نشان کرد: در استان سمنان سه انجمن فعال روشندلان در شهرستان های سمنان، شاهرود و دامغان وجود دارد و 495 تن عضو این انجمن ها هستند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: اشتغال افراد روشندل فقط به معنای شغل اداری نیست بلکه هدف از ایجاد شغل ایجاد انگیزه و تقویت احساس خود کارآمدی برای ارتقای اعتمادبه‌نفس در آن‌ها است که در شش ماهه اول امسال برای 10 تن از روشندلان اشتغال روستایی ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، 80 درصد مبلمان شهری استان سمنان برای تردد معلولان مناسب نیست.
در این استان حدود 22 هزار مددجو وجود دارد که از بهزیستی خدمات مختلف دریافت می کنند .
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.