علی اکبر عباسی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اجرای 4.5 هزار مترمکعب سازه سنگ ملات اولین اقدام در منطقه اگره برای تقویت این حوزه آبخیز است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف جلوگیری از ورود رسوبات به سد خاکی شهید شاهچراغی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از خطر فرسایش سیل به پایین‌دست ساخته می‌شود.
وی به اجرای کپه کاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: کپه کاری از رایج ترین روش های اصلاح مراتع کوهستانی در ایران است و 100 هکتار کپه کاری در بخش بیولوژیک حوزه آبخیز روستای اگره با کمک دامداران منطقه آغاز شده است.
عباسی راد به اجرای طرح کمربند حفاظتی منابع طبیعی به طول 10 کیلومتر در اگره اشاره کرد و گفت: کمربندهای حفاظتی منابع طبیعی در مناطقی که خطر تجاوز و تصرف اراضی در آن زیاد است نصب می شود که هدف از آن حفاظت مشارکتی از اراضی ملی در منطقه سرخده است.
وی افزود: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای طرح حدنگاری است که امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند، با اجرای کمربند حفاظتی منابع طبیعی، 9 پلاک به مساحت 19 هزار و 276 هکتار در اگره حدنگاری شد.
عباسی‌راد به طرح های افزایش پوشش گیاهی اشاره و تصریح کرد: کاشت درمنه، ماشک و سه کاله در 50 هکتار از مناطق سیاه کوه تویه دروار انجام می‌شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: توانمند سازی جوامع روستایی از دیگر طرح‌های قابل ‌اجرا در کنار طرح آبخیز اگره است که به ‌زودی با هدف ترویج منابع طبیعی و مشارکت در طرح ‌های احیای منابع طبیعی انجام می شود.
در سال 97 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 164 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان اختصاص پیدا کرد که سهم دامغان از این اعتبار 17 میلیارد و 650 میلیون ریال است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.