نوید دانایی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسوولان استان سمنان، دانشگاه علوم پزشکی را در تحقق این راهبرد مهم یاری کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در تلاش است با فراهم کردن زمینه های لازم، اعتبارات مربوط به بین الملل سازی را جذب کند.
وی تصریح کرد: با دو کشور که از لحاظ شرایط اسلامی به کشور ایران نزدیک هستند برای تبادل دانشجو تفاهم نامه هایی بسته شده است.
دانایی جلوگیری از خروج سرمایه از کشور ، ارتقای رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی و توسعه و پیشرفت استان را از آثار بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: بین الملل سازی دانشگاه برنامه و گامی هدفمند در جهت جلوگیری از ایجاد صندلی خالی بدون دانشجو در آینده است.
دانایی یادآور شد: هم اکنون با تلاش بسیار در استان به ازای هر 11 تن دانشجو یک عضو هیات علمی وجود دارد.
وی اظهار داشت: در طرح آمایش سرزمین، کشور به 10 حوزه تقسیم بندی شده و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به همراه پنج دانشگاه دیگر جزو استان های شمالی در منطقه آمایشی یک قرار گرفته است.
وی افزود: سمنان در منطقه یک در بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی پیشتاز است.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.