به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-98 در سالن همایش مجموعه آموزشی و علمی گرمسار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: سمنان از استان های جوان کشور است که باید برای توسعه روزافزون در بخش کمیت و کیفیت دانشگاه ها تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: جوانان استان سمنان برای تحصیل در دانشگاه ها اشتیاق قابل توجهی دارند که باید با توجه لازم به امکانات سخت افزاری و توسعه علمی، برای ارتقای امتیازعلمی دانشگاه های استان اقدام کرد.
عسگری ادامه داد: در استان سمنان به ازای هر6 نفر جمعیت یک دانشجو حضور دارد که با توجه به ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی در این منطقه می توان این آمار را بهبود بخشید.
معاون استانداری سمنان اضافه کرد: شهرستان گرمسار از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ممتاز برخوردار است و به یقین بخش قابل توجهی از توسعه پایتخت بر دوش این شهرستان است.
وی اضافه کرد: جهش اقتصادی در گرمسار در چند سال گذشته بی نظیر بوده است و در کنار واحدهای صنعتی و تولیدی سرشار می توان به توسعه علمی در این منطقه توجه داشت.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح آزمایشگاه پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بازدید از چند طرح دانشگاهی امروز به استان سمنان سفر کرده است.
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان های گرمسار و آرادان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در این سفر همراهی می کنند.
استان سمنان حدود 90 هزار دانشجو در بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و نسبت دانشجو به جمعیت در این استان یک به 6 است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.