به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-98 دانشجویان دانشگاه های گرمسار در سالن همایش مجموعه آموزشی و علمی این شهر در استان سمنان، افزود: ارائه امتیاز بالاتر به دانشگاه ها و ارتقای جایگاه علمی آموزشگاه های عالی، طبق معیار سنجش کیفیت و عملکرد آن ها اعمال شود.
وی خاطرنشان کرد: کیفی سازی آموزشگاه های عالی به عنوان مهم ترین راهبرد برای ارتقای جایگاه این دانشگاه ها مورد توجه است و وزارت علوم تلاش های قابل توجهی در چند سال گذشته برای توسعه علمی این آموزشگاه ها انجام داده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نظارت و ارزیابی به طور جدی در دانشگاه ها انجام می شود و ستاد ارزیابی در این وزارتخانه برای جذب و بررسی استادان و تربیت دانشجویان در دانشگاه ها تشکیل شده است.
غلامی ادامه داد: وزارت علوم در کنار توجه به رویکردهای علمی، اقدامات روزانه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی را رصد می کند و امتیازدهی بر اساس این معیارها خواهد بود.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه های دولتی وابسته به بودجه دولتی است که همین دلیل باعث می شود با فشارهای اقتصادی در روند کار علمی و پژوهشی وقفه ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح آزمایشگاه پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بازدید از چند طرح دانشگاهی روز سه شنبه به غرب استان سمنان سفر کرده است.
حشمت الله عسگری معاون امور عمرانی استانداری سمنان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان های گرمسار و آرادان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در این سفر همراهی می کنند.
استان سمنان حدود 90 هزار دانشجو در بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و نسبت دانشجو به جمعیت در این استان یک به 6 است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.