به گزارش ایرنا، در میزگرد «ضرورت مهارت افزایی برای مقابله با بیکاری» فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، مهدی پروینی عضو هیات علمی و مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه سمنان، جلیله روشن نهاد رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و رستم سعداللهی رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان حضور داشتند.
مسوولان و صاحب نظران در میزگرد ایرنا، مهارت افزایی را زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه عنوان کردند.
حاضران در این نشست گفتند: آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید افزون بر آموزش های تئوری، آموزش عملی را که مدتی است مورد غفلت قرار گرفته مد نظر قرار دهند.
به گفته کارشناسان مهارت آموزی و مهار تفکر مدرک گرایی حلقه گمشده و مقدمه ایجاد کسب و کار در کشور است و تحقق این مهم نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی با یکدیگر است.
به اعتقاد کارشناسان لازمه مهارت افزایی ، خودباوری و خودآگاهی نسبت به توانایی ها و استعدادهاست و در نظر گرفتن بسته های حمایتی و تشویقی در سوق دادن افراد به سمت مهارت آموزی نقش مهمی دارد.
در حال حاضر حدود چهار میلیون و 700 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با نرخ بیکاری 7.1 درصد پس از استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را دارد و تعهد اشتغال سال 96 دستگاه های اجرایی استان سمنان 10 هزار و 400 شغل بود که موفق به ایجاد 10 هزار و 700 شغل شدند.
در استان سمنان بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی حدود 90 هزار دانشجو دارند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.