به گزارش ایرنا، احمد همتی روز دوشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و توسعه روستایی و عشایری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) افزود: ایجاد توسعه متوازن و عدالت اجتماعی باید برای افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در بخش های روستایی و شهری فراگیر شود.
وی خاطرنشان کرد: برقراری عدالت و توسعه متوازن در بین اقشار جامعه در قوانین عادی و قانون اساسی کشور وضع شده است و باید تمامی مسئولان برای اجرای این قوانین مهم تلاش کنند.
همتی اضافه کرد: مسئولان نظام برای افزایش آبادانی و رفاه مردم تلاش های بسیار قابل توجه ای انجام می دهند که بعضی شوک های اقتصادی بیگانگان باعث کُندی ادامه روند خدمت رسانی می شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از راهبردهایی که مانع توسعه اقتصادی در کشور می شود جلوگیری کرد و در این مقوله باید بپذیریم که پیشگیری بهتر از درمان است.
وی اضافه کرد: هرچه قدر برای توسعه اقتصادی و بهبود فضای کسب وکار در مناطق روستایی تلاش کنیم، بازهم کم است و توسعه این مناطق در میان مدت به کاهش مهاجرت در روستاها و حاشیه نشینی در شهرها می انجامد.
همتی اضافه کرد: با توجه به تغییر نرخ ارز باید در بحث پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تغییراتی ایجاد شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نوسان قیمت ارز مشکلاتی را برای اقشار جامعه به وجود آورد که باید با اصلاح بودجه 97 و افزایش حقوق کارکنان نهادهای مختلف در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان، مسئولان نهادهای اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان سمنان م حضور داشتند.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 142 هزار نفر در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.