به گزارش ایرنا، رضا چمن دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، خطاب به مسوولان دستگاه های اجرایی ابراز داشت: اگر شده از رئیس دانشگاه شکایت کنید و زندانی اش کنید اما آب و برق و خدمات دانشگاه را قطع نکنید چون آسیب های جدی در پی دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه تلاش می کند به دستگاه ها پاسخگو باشد، تأکید کرد: باید همه کمک کنند تا از ظرفیتی که به واسطه دانشگاه و حضور دانشگاهیان در شهر ایجاد شده برای توسعه شاهرود بهره برد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، تأمین روشنایی معابر خوابگاه های دانشجویی، ایجاد مسیرهای دسترسی، استقرار باجه های بانکی و دستگاه های خودپرداز و احداث پل عابر پیاده را از جمله خواسته های دانشگاه و دانشجویان علوم پزشکی برشمرد و گفت: این مهم که دانشگاه ها واحدهای ملی بوده و برای توسعه قدرتمند هستند سبب شده تا از بالندگی و پویایی خاصی نیز برخوردار باشند.
چمن ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی خوشبختانه بسیاری از محدودیت های دست و پا گیر تقسیمات کشوری را نداشته و به صورت مستقیم با سطح ملی در ارتباط بوده و در بخش عمده ای از اعتبارات و تصمیم گیری ها مختارند.
امام جمعه شاهرود هم در این نشست، به تشریح بخشی از سخنان امیر المومنین (ع) خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: نظامیان از منظر ایشان پناهگاهی برای رعیت به شمار آمده و جامعه ای احساس امنیت می کند که در آن نظامیان از قدرت کافی برخوردار باشند.
حجت الاسلام عباس امینی اضافه کرد: نظامیان زینت زمامداران هستند چون زمامداران حکومت زمانی مقتدرند که نیروی نظامی مقتدر داشته باشند.
وی تأکید کرد: دشمنان نسبت به نظامیان ما حساس هستند به این دلیل که وقتی مردم احساس ناامنی کنند، دشمن به هدفش می رسد.
امینی همچنین با اشاره به گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: برای این موضوع زمانی در نظر گرفته نشده و دستگاه ها از هم اکنون تا پایان سال می توانند با محوریت شعار 'افتخار به گذشته، امید به آینده' اقدامات خود را به گوش مردم برسانند.
رئیس شورای شهر شاهرود هم در این نشست، به برخی از مهمترین دستاوردهای شورای پنجم برای شهر شاهرود اشاره کرد و گفت: درآمد شهرداری در پنج ماهه نخست پارسال 224 میلیارد ریال بوده و در مدت مشابه امسال با افزایشی چشمگیر به 309 میلیارد ریال رسیده است.
حسینعلی سمیعی با بیان اینکه در این افزایش قیمت سهم ارزش افزوده تعلق گرفته به شهرداری شاهرود فقط چهار میلیارد و 300 میلیون ریال بوده، تصریح کرد: درآمد شهرداری ماهانه 17 میلیارد ریال افزایش یافته و این مهم به دلیل افزایش اعتماد و مشارکت مردمی در پرداخت عوارض رخ داده است.
وی با اشاره به تدوین سند توسعه و چشم انداز برای شاهرود، اضافه کرد: تبدیل شدن به مقصد گردشگری، برند کردن شهر و تعیین نماد شهری، کاهش معضل ترافیک، ساماندهی پسماند، ساماندهی شهرک صنوف، جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار، ساماندهی کارگران فصلی و نغییر سیما و منظر شهری از مهمترین برنامه های شورا و شهرداری شاهرود است.
در این نشست همچنین کارمندان نمونه دستگاه های اجرایی تجلیل شدند.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.