به گزارش ایرنا، رحمت الله کاشی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: طرح ملی سیلوی 100 هزار تنی گندم در شهرستان گرمسار در زمان حاضر حدود60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: سیلوی گرمسار با مشارکت بانک توسعه اسلامی با تسهیلات ارزی 96/18میلیون یورو، و آورده داخلی 175 میلیارد ریال در حال ساخت است.
وی، موقعیت جغرافیایی استان سمنان به لحاظ استقرار آن در محور مواصلاتی شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری 2 خطه تهران مشهد، همجواری با 9 استان کشور، داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ تهران را از اهداف و ضرورت های احداث این طرح ملی در استان سمنان عنوان کرد.
کاشی گفت: این طرح عمرانی نقش مهمی در رفع بخش اعظمی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی در کشور را محقق می کند..
وی اظهارداشت: این سیلو دارای چهار خوشه و کندوهای 9 تایی به هم چسبیده است و در مجموع این سیلو 36 کندو به ارتفاع حدود 45 متر و قطر 11 متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب ، برق و همچنین پنج خط تلفن در دست بهره برداری است.
کاشی تصریح کرد: عملیات بتن‌ریزی کندوها در حال انجام است و ساخت برج سیلو از نوع بتنی نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی خاطر نشان کرد: بخشی از ماشین آلات برای تجهیز طرح به محل سیلو منتقل شده است و بقیه ماشین آلات نیز در حال ساخت و انتقال به محل احداث است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با ساخت سیلوی 100 هزار تنی در گرمسار برای 30 نفر اشتغال ایجاد می شود.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد، شهرستان گرمسار هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد.
سطح زیرکشت گندم در استان سمنان 27 هزار و 770 هکتار است و پیش بینی می شود در سال زراعی 96-95 بیش از 110 هزار تن گندم در این استان برداشت شود.
7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.