سید حسین میرعماد عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 6 ماهه نخست سال 97 چوب تاغ بیش از سه هزار کیلوگرم به صورت قاچاق و یک هزار و 460 کیلوگرم از محل تاغزارهای جنوب شهرستان دامغان کشف شد.
مسوول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: این محموله قاچاق با همکاری نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مأموران پاسگاه های انتظامی شهرستان دامغان کشف و ضبط شده است.
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه تا کنون هفت متخلف بازداشت شدند و پرونده آنها جهت بررسی و پیگیری جرم به مراجع قضایی تحویل شد.
میرعماد ارزش محموله های کشف شده را 2 میلیارد و 522 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در توسعه پایدار کشور باید از این گونه برداشت ها جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی، ارزش فراوانی در تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار داشته و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین تاثیر فراوانی دارد.
مسوول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: استقرار گیاه تاغ در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه های بالا امکان پذیر است که حفظ و نگهداری از این نعمت الهی وظیفه همگانی بوده و مشارکت آحاد مردم موجب ممانعت از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان به این سرمایه ملی می شود.
شهروندان می توانند هر گونه برداشت غیرمجاز از سطح عرصه های منابع طبیعی را با شماره تلفن امداد جنگل و مراتع 1504 و یا 35242240 به این اداره گزارش نمایند.
در حال حاضر یک هزار و 145 بهره بردار با ظرفیت 144 هزار و 256 واحد دامی از مراتع شهرستان دامغان بهره برداری می کنند.
در سرشماری سال 95 مشخص شد شهرستان دامغان 94 هزار و 190 نفر در 30 هزار و 296 خانوار جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.