به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: افزایش قیمت برخی اقلام در بازار تنها به دلیل نوسان های قیمت ارز و احتکار کالا از سوی واحدهای تولیدی و صنفی نیست بلکه مردم با خرید بیش از حد نیاز و احتکار خانگی در نابسامانی و تشنج در بازار نقش دارند.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد مردم در خرید و فروش کالا از نظر روانی تاثیر مستقیم بر قیمت کالاها در بازار دارد از این رو آحاد جامعه باید از خرید انبوه کالاهایی که در بازار به فراوانی موجود است اجتناب کنند.
عسگری اضافه کرد: در شرایط کنونی مشکلاتی در بخش هایی از تولید و عرضه کالا در کشور به وجود آمده است، اما در تنگناها می توان با خوداتکایی در بخش های مختلف اقتصادی، گام های اساسی برداشت.
معاون استاندار سمنان تصریح کرد: اکنون زنجیره تولید کالا در کشور با مشکلاتی مواجه است که با روی خوش نشان دادن به تحریم ها و توجه به توان داخلی می توان از این شرایط حساس به سلامت عبور کرد.
وی گفت: دولت برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه برنامه دارد و توزیع سبد کالای غذایی از جمله اقدام ها در هفته های آینده برای رفع مشکلات معیشتی اقشار کمتر برخوردار جامعه است.
عسگری ادامه داد: نظارت در نحوه توزیع کالا و قیمت گذاری ها باید برای ایجاد ثبات در بازار عرضه و تقاضا در استان سمنان از سوی نهادهای مربوط تشدید شود و با هم افزایی و همکاری مردم و مسوولان می توان در کنترل قیمت ها گام برداشت.
معاون استانداری سمنان خاطر نشان کرد: باید نظارت ها برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در اولویت کاری نهادهای اجرایی مرتبط قرار گیرد و واحدهای صنفی به قیمت های مصوب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان پای بند باشند.
به گزارش ایرنا، در این نشست بر تشدید کنترل و نظارت های بازرسان بر بازار تاکید و در زمینه درج قیمت ها نظارت و برخورد با متخلفان تدابیری اتخاذ شد.
بیش از 50 هزار واحد صنفی در استان سمنان فعالیت می کنند.
7339/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.