به گزارش ایرنا، همایون جورابلوروز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه و بازار صنایع دستی روز جمعه ششم مهر ماه از ساعت 10 صبح در محل ساختمان شورای اسلامی شهر سمنان تا ساعت 21 به مدت یک روز به روی علاقمندان گشوده می شود.
وی تصریح کرد: در این بازار تولیدات صنایع دستی، سوغات محلی و محصولات بانوان این شهرستان برای فروش عرضه می شود.
وی، معرفی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی و به طور خاص رشته های کمتر معرفی و دیده شده صنایع دستی سمنان را هدف از برپایی این جمعه بازار عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، شاخه هایی مانند سفال و سرامیک، انواع بافته ها و ساخت ساز، در استان سمنان رونق بیشتری دارد و رشته هایی مانند چاقوسازی، قفل سازی، گره چینی، ارسی سازی، شیشه گری فوتی، رفوگری، چهل تکه دوزی، پلاس بافی، طراحی سنتی، حجاری، سنگ تراشی سنتی و کلاه نمدی از رشته های منسوخ شده و 18 رشته نیز در خطر فراموشی قرار دارد. 
جورابلو معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه ساختمان تاریخی شورای شهر سمنان، حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و کمک به اقتصاد خانوار ها را از دیگر اهداف برپایی جمعه بازار صنایع دستی برشمرد.
سرپرست معاونت صنایع‌ دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی سمنان در بخش مشاغل خانگی هر هفته روزهای جمعه برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتم سپتامبر (پنجم مهر ماه) روز جهانی جهانگردی است و پنجم تا 12 مهر ماه به عنوان هفته گردشگری در کشور نامگذاری شده است.
در استان سمنان حدود پنج هزار هنرمند صنایع دستی در 52 رشته صنایع دستی فعالیت دارند. 
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.