به گزارش ایرنا، محمد مهدی محب شاهدین، فرزند کربلایی میرزا و ایران مرادی، در یکم اسفند ماه سال 1336 در سمنان به دنیا آمد.
وی در 11 سالگی پدر خود را از دست داد و از همان کودکی با سختی ها و محرومیت ها دست و پنجه نرم کرد و سختی های زیاد زندگی از وی آدمی پخته، راسخ و استوار ساخت.
شهید محب شاهدین تا مقطع دیپلم درس خواند و در دوره دبیرستان به خاطر نوشتن انشایی علیه رژیم طاغوت از مدرسه اخراج شد.
وی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه و در سال 1358 به غرب کشور اعزام شد و در سرکوبی گروهک ها و منافقین روانسر، کامیاران، تکاب و گیلان غرب نقش داشت.
این شهید والا مقام شانزدهم آبان سال1361، با سمت فرمانده گردان موسی ‏بن ‏جعفر (ع) در عین ‌خوش استان ایلام به وسیله نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به پهلو و پا، به مقام والای شهادت نایل شد.
مزار وی در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) در محل زادگاهش واقع است.
محمد مهدی محب شاهدین در وصیت نامه اش به آیه شریفه « و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عندربهم یرزقون» اشاره کرده و گفته است تا به حال در خیلی از عملیات ‌ها شرکت کرده ‌ام اما سعادت شهادت را نداشتم و از خدا می ‌خواهم لطفش را شامل حال این بنده حقیر کرده و من را در زمره‌ شهدا قرار دهد.
شهید محب شاهدین در ادامه این وصیت نامه، عشق به شهادت و خون شهید را درسی بزرگ برای انسان های دیگر می داند و آورده است: از یکایک برادران پاسدارم می‌ خواهم که در راه خود استوارتر و کوشاتر باشند و اسلام عزیز را حفظ کنند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.