ایرج رئیسیان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی، شاهد بارندگی های پراکنده و رگباری در نقاط مختلف به خصوص نوار شمالی استان سمنان بودیم.
وی بیان کرد: بارش در منطقه های بیارجمند و روستاهای پشت بسطام شهرستان شاهرود، مجن، تاش و ده ملاء از شدت بیشتری برخوردار بود.
به گزارش ایرنا، هواشناسی سمنان روز گذشته نسبت به وقوع سیل در این استان هشدار داده بود.
به گفته رئیسیان، بیشترین میزان بارش در شهر شاهرود با 17 میلیمتر بوده است.
وی تصریح کرد: بارش باران محور مواصلاتی شاهرود - آزادشهر، شهمیرزاد - فولاد محله ، شهمیرزاد - چاشم و سمنان - آهوان را دچار آب گرفتی و سیلاب کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خاطر نشان کرد: در شهرستان میامی بارش باران محور نردین - طلوین را بست اما با تلاش اداره کل راه و ترابری این محور بازگشایی شد.
وی گفت: روستای قدس شهرستان میامی نیز دچار سیلاب شده است.
به گفته رئیسیان، سیل در روستاهای دامغان خسارت های مالی زده که میزان در دست بررسی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: در روستای ارمیان شهرستان میامی به رغم توصیه های انجام شده و تاکیدهای به عمل آمده، متاسفانه تعدادی از وسایل نقلیه در بستر رودخانه روبروی امامزاده محل، متوقف شد که بعلت بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب وسایل نقلیه دچار آبگرفتگی شدند.
رئیسیان یادآور شد: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر و اورژانس استان به منطقه های سیل زده اعزام شده اند.
وی تاکید کرد: مسوولان ذیربط در محل برای بررسی وضعیت حضور پیدا کرده اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: 2 تیم امداد و نجات به روستای حداده دامغان و 2 تیم نیز به روستای ارمیان میامی برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان اعزام شدند.
علی آقا یحیایی گفت: در حال حاضر یک تیم امداد و نجات این جمعیت برای نجات تعدادی خودرو گرفتار در جنگ ابر به دلیل سیلاب اعزام شدند.
وی یادآور شد: هم چنین در حوادثی در جنگل ابر شاهرود که عصر امروز به وقوع پیوست به 40 خودرو با 40 حادثه دیده که در گل و لای گرفتار شده بودند با اعزام تیم امداد و نجات خدمت رسانی شد.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.