بهروز اسودی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 واحد تولید نوشت افزار در استان سمنان سالانه 9 هزار و 680 تن انواع نوشت‌افزار و ملزومات اداری تولید می‌ کنند.
وی خاطرنشان کرد: 164 هزار عدد انواع کیف و چمدان نیز در کنار این مقدار نوشت‌ افزار در استان سمنان سالانه تولید می شود.
اسوی، خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال را نیاز امروز جامعه عنوان و بیان کرد: فعالیت این 2 واحد تولیدی برای 145 نفر اشتغال ایجاد کرده و خانواده‌ ها با خرید هر نوشت ‌افزار داخلی، در آستانه سال نو تحصیلی، معضل بیکاری جوانان را از بین می ‌برند.
اسودی بیان کرد: یک واحد تولیدی نوشت‌افزار با اشتغال 115 نفر سالانه 9 هزار و 280 تن انواع دفترچه و ملزومات اداری و مدرسه در استان سمنان تولید می کند.
رئیس سازمان صنعت و معدن سمنان یادآور شد: یک واحد تولیدی نوشت افزار دیگر نیز با اشتغال 30 نفر، ظرفیت تولید 400 تن مدادپاکن و وسایل ترسیمی و هفت هزار و 500 قراض مغز اتود دارد.
وی بیان کرد: یک واحد تولیدی کیف و چمدان با اشتغال 13 نفر سالانه 164 هزار عدد انواع کیف و چمدان در استان سمنان تولید می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خاطرنشان کرد: امروزه قاچاق کالا و ارز صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند و مشکلاتی نظیر کاهش تولیدات داخلی، افزایش بیکاری، گسترش بحران‌ های اجتماعی و به خطر افتادن امنیت شغلی در کشور را به همراه دراد.
وی یاد آور شد: با ورود کالاهای خارجی و قاچاق، آسیب های اجتماعی بسیاری مانند شکاف طبقاتی، تجمل گرایی،‌ خودباختگی و روحیه مادی‌ گرایی پدیدار و بازار کشور به بازار مصرف تولیدات غرب تبدیل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: خرید و مصرف کالای ایرانی چرخ کارخانه ها را به حرکت درآورده، موجب تولید ثروت، شکوفایی اقتصاد ملی و افزایش سرانه یعنی رفاه بیشتر هر ایرانی می شود.
به گزارش ایرنا، 120 هزار دانش ‌آموز و هشت هزار آموزگار و دبیر در یک هزار مدرسه استان سمنان سال تحصیلی 98 - 97 را آغاز می کنند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.