به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز دوشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: این تعداد واحد بیش از 62 درصد سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید را دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 96 و در قالب تسهیلات رونق تولید 2 هزار و 243 واحد تولیدی استان سمنان متقاضی تسهیلات رونق تولید بودند.
اسودی اضافه کرد: با ارزیابی کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان سمنان، یکهزار و 707 واحد تولیدی استان به بانک ها معرفی شدند که 902 واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: با ابلاغ بسته تسهیلات رونق تولید سال 97، ثبت نام از واحدهای متقاضی در سامانه بهین یاب آغاز شد که تاکنون 104 واحد تولیدی استان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید شده اند.
وی بیان کرد: از 104 واحد 67 واحد مربوط به بخش صنعت و 37 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.
اسودی درباره توزیع تسهیلات رونق تولید در بخش های مختلف، یادآور شد: با تصمیم اعضا 25 درصد از سهم پرداختی استان سمنان در بخش بازسازی و نوسازی و 75 درصد نیز در بخش سرمایه در گردش و طرح های با پیشرفت 60 درصد به بالا پرداخت می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: در بخش رفع موانع تولید تا کنون مشکلات 623 واحد تولیدی استان بررسی و یکهزار و 495 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید که 73 درصد مصوبات اجرا شد و بقیه در دست اجرا است.
اسودی گفت: طی پایش صورت گرفته از 141 واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید سال گذشته، با ایجاد 970 فرصت شغلی، 85 درصد از تعهد اشتغال بخش صنعت محقق شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات بانکی و مالیاتی پنج واحد تولیدی بررسی و همچنین پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای بزرگ با اشتغال بالای 100 نفر بررسی شد.
با تصویب در کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دستور العمل پرداخت تسهیلات صنایع کوچک و متوسط مشمول واحدهای بزرگ نیز می شود که پس از تصویب به بانک های عامل ابلاغ شد.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 57 درصد و در کشاورزی بیش از 17 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 20.5 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.