سعید هژبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که هم اکنون 13 فضای آموزشی در محله های مسکن مهر احداث شده است افزود: با احتساب 40 میلیارد ریال برای ساخت هر مدرسه، برای احداث و تجهیز مدرسه های مورد نیاز در مسکن مهر استان، دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: مدرسه یکی از مطالبه های اصلی ساکنان مسکن مهر است و باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت خیران استان سمنان این نیاز رفع شود.
وی اظهار داشت: در مهرماه سال جاری 14 فضای آموزشی با 72 کلاس درس به وسعت 8 هزار مترمربع با صرف اعتبار 223 میلیارد ریال به فضای آموزشی این استان اضافه می شود.
هژبری تصریح کرد: اعتبارهای عمرانی همه دستگاه های اجرایی امسال 30 درصد کاهش یافته اما با پیگیری های انجام شده اعتبار عمرانی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اعتبارهای عمرانی این نهاد از محل استانی 233 میلیارد ریال و اعتبار ملی در نظر گرفته برای این استان 216 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته اعتبارهای ملی 31 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به بودجه عمرانی این نهاد استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت خیران استان سمنان را بهترین فرصت برای تکمیل طرح های عمرانی دانست.
هژبری بر مشارکت هرچه پر رنگ تمام قشرهای مختلف جامعه به اندازه بضاعت خود در مدرسه سازی تاکید و اضافه کرد: این استان به نوسازی و ساخت مدرسه های جدید نیاز جدی دارد.
اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان 56 طرح با زیر بنای 97 هزار مترمربع در دست اجرا دارد که تکمیل این طرح ها به 485 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز دارد و در حدود 388 خیر در این استان در مدرسه سازی مشارکت دارند.
استان سمنان چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس باید مقاوم ‌سازی شود از این رو رفع این چالش اساسی آموزش و پرورش نیازمند مشارکت بیشتر مسوولان، خیران و کمک های مردمی است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.