رضا ممتحن روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با سطح بندی مراجعه کنندگان به نهادهای درمانی می توان در منابع مالی اجرای طرح تحول سلامت مدیریت مطلوبی داشت.
وی با بیان این که اعتبارهای مصوب و تخصیصی برای اجرای طرح تحول سلامت در استان سمنان چندان قابل توجه نیست گفت: اکنون اعتبار این بخش از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود که باید دولت با رویکردی راهبردی منابع مالی دیگری نیز برای اجرای این طرح مهم درمانی کشور در نظر بگیرد.
ممتحن ادامه داد: قبل از اجرای این طرح مهم ملی در کشور، بیماران خاص علاوه بر درد بیماری، دغدغه مالی برای درمان هم داشتند که با تلاش دولت تدبیر وامید بخش قابل توجهی از مشکلات این قشر از جامعه کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، 449 بیمار خاص هموفیلی، تالاسمی، ام.اس، دیابت، دیالیزی و پیوند کلیه در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ماهیانه چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه درمانی آنان است.
مدیرکل بیمه سلامت سمنان اضافه کرد: در سال گذشته در استان سمنان دستکم سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد که تخصیص به موقع اعتبارها می تواند در افزایش و کیفیت ارائه خدمات به بیماران بسیار تاثیر گذار باشد.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر، بیش از 109 هزار و 30 نفر از اقشار روستایی سمنان از مزایای بیمه سلامت بهره مند هستند که از این میزان، بیش از 36 درصد روستاییان سمنان و 50 درصد از روستاییان شاهرود زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
ممتحن تصریح کرد: ماهانه بیش از 75 میلیارد ریال به نهاد های درمانی و پزشکی استان سمنان به واسطه ارائه خدمات به بیماران پرداخت می شود که به دلیل قابل توجه بودن این اعتبارات از سوی اداره کل بیمه سلامت ، فروش اوراق قرضه برای تامین منابع مالی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به سلامت مردم، پوشش تعداد اقلام دارویی ویژه روستاییان و عشایر در طرح تحول سلامت، از 270 به 430 قلم افزایش یافته است.
تاکنون 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند سهم استان سمنان از این تعداد 218 هزار نفر است، میزان رضایت مردم استان سمنان از اجرای طرح تحول سلامت 86 درصد است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.