** شاهرود
امام جمعه شاهرود در خطبه های نمازجمعه این هفته شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه این شهر، گفت: مجلس های عزاداری امام حسین (ع) باید به دور از سیاسی کاری و سیاسی بازی برگزار شود.
حجت الاسلام عباس امینی با تأکید بر اینکه خطر سکولار پنهان هیات ها و مراسم عزاداری را تهدید می کند، افزود: مداحان به شعرها توجه کنند که درخور شأن این آیین ها باشد.
وی اضافه کرد: هیات ها باید در زمان عزاداری حقوق مردم را رعایت کنند به گونه ای که حتی برای رفت و آمد آنان هم مزاحمتی ایجاد نشود.
خطیب جمعه شاهرود به جنگ رسانه ای علیه ملت و دولت ایران اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات معیشتی مربوط به دشمنان خارجی و بخشی دیگر به خاطر بی تدبیری مردم و مسوولان کشور است.
امینی ادامه داد: احتکار و گران فروشی به مردم برمی گردد و از سوی دیگر بی تدبیری چند دهه گذشته مسوولان باعث بروز مشکلات اقتصادی شده است.
وی اضافه کرد: در عین حال باید وحدت و انسجام جامعه حفظ شده و با هوشیاری مشکلات را پشت سر گذاشت.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمنان در جنگ رسانه ای به دنبال القاء ناکارآمدی حاکمیت دینی و ایجاد ناامیدی در بین مردم هستند، تصریح کرد: می خواهند مشکلات کشور را بر دوش مقام معظم رهبری بیندازند درصورتی که در طول چهار دهه اختیار در دست دولت ها بوده و برای اقتصاد کشور برنامه ریزی می کردند.
**دامغان
امام جمعه دامغان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: برپایی عزای سیدالشهدا و شکوه تاسوعا و عاشورا شعار مسلمانان جهان به ویژه شیعیان است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان افزود: عزاداری ماه محرم و صفر یکی از امور سفارش شده دین اسلام است چرا که ماه محرم، اسلام را حفظ کرده است.
امام جمعه دامغان به برنامه جامع دامغان در روز یازدهم محرم اشاره و اضافه کرد: 11 محرم روز جمعه است و نماز جمعه در مرقد بکیر بن اعین در دامغان با حضور گسترده مردم به صورت باشکوه و بی نظیر برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا با کمرنگ کردن محرم و عزای سیدالشهدا ما را نسبت به مکتب دینی خود دلسرد کند که با این شور حسینی هیچ گاه موفق نخواهد بود.
حسینیان تصریح کرد: امروز دشمن می خواهد ویروس بدبینی را در ایران جریان دهد که در برابر آن مداحان، سخنرانان و عزاداران سیدالشهدا باید با آگاه کردن مردم، از شک و تبلیغات روانی علیه جمهوری اسلامی جلوگیری کرده و اجازه سوء استفاده به دشمنان ندهند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی، نوسان بازار موجب ناراحتی مردم و مسوولان شده است اما کربلا به ما آموخت که در برابر جرم و خیانت باید مقاومت کرد تا پیروز شد.
حجت الاسلام حسینیان تصریح کرد: امروز در جنگ همه جانبه اقتصادی و رسانه ای قرار داریم و باید هوشیار باشیم و با درک شرایط و توفیقات علمی، صنعتی، عزت سیاسی و رشد اجتماعی، به توفیق الهی استکبار را به زانو درآوریم.
امام جمعه دامغان تصریح کرد: مردم باید شرایط را درک کنند و با مقاومت در کنار رهبری از مشکلات عبور و ایران اسلامی را سربلند و پیروز کنند.
** میامی
امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم این شهر، با اشاره به اینکه خدمت به مردم حد و مرزی ندارد، گفت: از دیدگاه مکتب حیات بخش اهل بیت (ع) خدمت بی منت به مردم وظیفه اصلی مسوولان است .
حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور با اشاره به مشکلات اقتصاد کشور و معیشت مردم، افزود: دولت باید برای برطرف شدن این معضل فکری کند تا مردم طعم شیرینی انقلاب و اسلام را در زندگی خود احساس کنند.
امام جمعه میامی با بیان اینکه گرانی افسارگسیخته در بازار سبب بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه شده است، بیان کرد: نظارت دولت در برخورد با دلالان بازار باید بیشتر شود.
صفائی پور افزود: ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه در راه انقلاب اسلامی گام برمی دارد و از هیچ تهدید دشمنان هراس ندارد.
خطیب جمعه میامی در آستانه هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس بسیاری از کشورها به دنبال براندازی ایران اسلامی بودند اما ملت ایران با رشادت جوانان در دفاع از آرمان های انقلاب ایستاد و امروز این فرهنگ باید به نسل جوان انتقال یابد.
خطیب جمعه میامی به آغاز ماه محرم الحرام و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر بود.
صفائی پور با اشاره به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: معلمان سرمایه های عظیم انسانی برای هدایت و رشد دانش آموزان هستند و خانواده ها نیز با همکاری با مدارس به دنبال رشد و تعالی فرزندانشان باشند.
7358/7357/9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.