در این مطلب آمده است: این روزها جوان و جوان ‌گرایی نقل هر محفل و مجلسی است به ویژه قرار است در مدیریت جامعه با گرایش به کارگیری جوانان تغییراتی انجام شود بنابراین در اینجا بخشی از مشکلات جوانان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
جوانی، بهترین و بالاترین بخش عمر و زندگی است و راستی خوشا به حال کسانی که جوانی کردند و جوانی خود را آنگونه که می‌ خواستند، سپری نمودند و داریم چنین جوانانی که مرحله جوانی خود را مرحله به مرحله با موقع ‌شناسی و بدون اتلاف وقت پشت سر گذاشتند به موقع درس خواندند، سر کار و حرفه ‌ای رفتند، به وقت و به‌جا و با انتخاب مناسب تن به ازدواج دادند و شریک زندگی خود را برای تشریک مساعی زندگی و نیل به خوشبختی و سعادت خود برگزیدند. وقتی اینگونه افراد را می ‌بینیم که سن و سالی از آنها می‌گذرد و دارای یک زندگی آرام و فرزندانی در حد رشد و بالندگی دارند متوجه می‌شویم که اقدامی به‌جا و عاقلانه کرده‌اند.
حال وقتی جوانان فعلی خود را می‌بینیم واقعاً به‌ جاست که حسرت و افسوسی در حق آنها داشته باشیم و با جد و جرأت بگوییم که جوانان فعلی ما از جوانی خود طرفی نبسته مغبون و بی ‌نصیب از مزایای زندگی و جوانی شب و روزی بی ‌تفاوت و آینده‌ ای نا معلوم دارند.
سال‌های متمادی وقت و جوانی خود را صرف درس خواندن و گاه انتخاب رشته‌هائی که برای بازار کار آنها توجهی ننموده‌اند، کرده‌اند و با غفلت و بی ‌خبری و بدون اینکه در کنار درس خواندن به دنبال آموزش شغل و حرفه و مهارتی باشند همچنان یک رده دور و دراز رشته‌ای را دنبال کرده‌اند که حالیه مواجه با تراکمی در بین دانش آموختگان آن رشته درسی و دانشگاهی شده با بازار کساد کار و اشتغال مواجه شده‌اند. با چنین برنامه‌های نسنجیده‌ای که اکثریت جوانان ما خود و خانواده خود را به لحاظ هزینه‌های سنگین تحصیلی مواجه و درگیر کرده‌اند، به سن و سالی رسیده‌اند که دیگر هرگز آن شور و حال جوانی در آنها نیست.
جوانی که به سنین چهل سالگی رسیده همچنان نتوانسته است شغل و کاری را برای خود دست و پا کند که دارای عایدی و درآمدی برای گذران زندگی باشد آیا دارای عشق و علاقه و روحیه‌ ای برای ازدواج با این شرایط اجتماع و مضایق و گرفتاری‌های جنبی آن باشد که در جمع نمی ‌توان این قصور و تقصیر را متوجه کسی نمود و او را مورد نقد و مؤاخذه قرار داد که عوامل گوناگونی در این راستا و رسیدن به وضع و شرایط فعلی نقش داشته‌اند که نتیجتاً به این مرحله رسیده‌ایم که البته باز هم مجاری و راه‌های علاج و چاره برای برون رفت از این وضعیت نگران‌کننده بسته نیست و در واقع شرایط ما برخورد با کارهای گرانی است که باید مردان کاردیده را برای مقابله با آنها فرستاد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.