به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بهروز اسودی روز چهارشنبه در دومین نشست ستاد استانی مبارزه با احتکار کالا افزود: با احتکار کالاهایی مانند دارو، وسایل خانگی، نهاده های دامی، مواد پتروشیمی و کالاهای اساسی به شدت برخورد می شود و انبارهای نگهداری این گونه کالاها موظف هستند نسبت به ثبت شناسه و اعلام موجودی کالا اقدام کنند.
وی با اشاره به وجود وحدت رویه در بازرسی ها و گشت های مشترک بین اعضای ستاد مبارزه با احتکار کالا در استان، گفت: با هماهنگی بین دستگاه های مرتبط، به صورت پیوسته باید با احتکار کالا برخورد شود و اگر در این امر کوتاهی شود اعتماد بین دولت و مردم از بین می رود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: با توجه به سیاست های ابلاغی برای تامین، عرضه و نظارت بر کالاهای اساسی، حساس و ضروری و نیز اهمیت مبارزه جدی با احتکار، مخفی کردن و گرانفروشی کالاهایی که از طریق ساز و کار تامین ارز به نرخ رسمی وارد و یا تولید می شود، ممنوع است.
وی خاطر نشان کرد: این ستاد در استان سمنان به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حضور دستگاه های مرتبط مانند استانداری ، تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی ، گمرک ، اصناف و جهاد کشاورزی تشکیل شده است.
اسودی تصریح کرد: با تشکیل این ستاد ،علاوه بر نظارت بر تمامی واحدهای تولیدی و تجاری مشمول و انجام بازرسی های برنامه ای و میدانی در سراسر زنجیره تامین استان ، با بکارگیری از اطلاعات مردمی ، تشکل های صنفی ، انجمن ها ، اتحادیه های تولیدکنندگان و استفاده از ظرفیت های سایر نهادهای دولتی و مردمی نسبت به مبارزه با احتکار کالا و برخورد با محتکران اقدام می شود.
مقابله با احتکار و قاچاق کالا و برخورد قاطع با سودجویان، با هدف کمک به تقویت چرخه تولید داخلی و معیشت مردم، به طور جدی در دستور کار نهاد مربوط در استان سمنان قرار دارد.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعی و تولیدی فعال است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.