به گزارش ایرنا، احمد همتی روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان انجمن‌ های صنفی و شرکت ‌های حمل و نقل مسافر، بار و رانندگان استان سمنان، با اشاره به ادغام کشوری اداره های کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، افزود: قانون در این بخش در استان سمنان مانند سایر نقاط کشور باید اجرا شود.
وی با بیان اینکه سمنان نیز استانی است که بخشی از کشور و حاکمیت اسلامی است، تاکید کرد: طبق قانون، جایگاه اداره های کل در مرکز استان است و مراتب این قانون باید در استان سمنان نیز اجرا شود.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، بند ی از ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری، بند ب ماده 14 قانون تقسیمات کشوری و مصوبه شورای عالی شهرسازی با امضای ریاست جمهوری را قانون های مرتبط با استقرار اداره های کل تابع وزارت راه و شهرسازی در مراکز استان ها برشمرد.
همتی، این قوانین را محکم و شفاف دانست و افزود: اگر کسی خلاف این قوانین و منافقانه رفتار کند، مردم روبه روی او می ایستند و ما نیز برای اجرای قانون در کنار مردم هستیم.
وی با تاکید بر این که مسوولان خود را به اجرای قانون در این مورد مجاب کنند، بیان کرد: مسوولان باید خود به اجرای قانون گرایش داشته باشند و ناپسند است که مردم مسوولان را مجبور به اجرای قانون کنند.
همتی افزود: اجرای قانون یکی از راه های توسعه است و هر چه اصرار بر اجرای قانون وجود داشته باشد، ظرفیت ها بیشتر بروز می کند.
وی با بیان اینکه بی قانونی باعث از بین رفتن ظرفیت ها می شود، خاطر نشان کرد: عملکرد سلیقه ای، من درآوردی و خلاف قانون، کار به جایی نمی برد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرآیندها در کشور باید به گونه ای باشد فردی که قانون گریزی می کند هزینه سنگین بدهد و کشور دچار مشکل نشود.
وی بیان کرد: شرایط باید به سمتی برود تا با قانون گریزی عملکرد خلاف قانون در هر سطح و از هر قوه، برخورد قاطع شود.
همتی با اشاره به این که هر که خلاف قانون عمل کرد مردم در برابر او می ایستند، گفت: شهروندان و انجمن های مردمی باید مستند علیه قانون شکنی ایستادگی کنند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از حجم حمل و نقل بار استان در سمنان به سمت غرب استان انجام می شود، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید به شکلی برای کل استان فرصت ایجاد کند.
در این نشست نمایندگان انجمن‌ های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار و رانندگان استان سمنان، مشکلات حوزه صنفی خود را مطرح کردند که عمده آن درباره افزایش تصاعدی هزینه ها، افزایش قیمت اتوبوس، کمیاب شدن لوازم یدکی، چند برابر شدن هزینه های تعمیر و بیمه رانندگان و به روزنبودن برخی قوانین در حوزه حمل و نقل بود.
کل تردد وسایل نقلیه در محورهای اصلی استان سمنان از ابتدای سال 97 تا بیستم شهریور 71 میلیون و 400 وسیله نقلیه بود که توسط 54 دستگاه ترددشمار به ثبت رسید.
80 شرکت حمل و نقل کالا و 40 شرکت حمل و نقل مسافر در استان سمنان فعالیت دارند.
6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.