سید جواد رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پنج ماهه ابتدایی سال 97 به میزان 18 میلیارد ریال کمک های مردمی در قالب صدقات در استان سمنان جمع آوری شد که 25 درصد آن در زمینه ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان کمیته امداد و افراد جویای کار استان هزینه شد.
وی با اشاره به این که 2 میلیارد و 880 میلیون ریال از صدقه های جمع آوری شده برای حمایت از خانواده ها هزینه شد، بیان کرد: این میزان 16 درصد از کل صدقه های جمع آوری شده در پنج ماه نخست سال جاری بوده است.
رضوی تصریح کرد: 15 درصد برابر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال از صدقه های جمع آوری شده در این مدت صرف تامین و احداث مسکن برای افراد تحت حمایت کمیته امداد استان شد.
به گفته وی، سه میلیارد و 60 میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان این که 88 هزار خانوار از جمعیت استان از مشترکان خانگی صندوق های صدقات هستند، خاطرنشان کرد: 150 میلیون ریال صدقه جمع آوری شده از طریق روش های نوین بوده که گسترش پرداخت صدقه از این روش ها علاوه بر کاهش هزینه ها، روشی مطمئن و سریع برای دستگیری نیازمندان است.
وی ادامه داد: پنج هزار و 300 صندوق بزرگ در معابر و یکهزار و 200 صندوق صدقات در ادارات استان سمنان وجود دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یاد آور شد: مردم شهرستان های شاهرود و سمنان به ترتیب با مشارکت چهار میلیارد و 120 میلیون و چهار میلیارد و 100 میلیون ریال پیشتاز شهرستان های استان بودند و مردم شهرستان دامغان با کمک سه میلیارد و 220 میلیون ریال در گام بعدی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، 22 هزار و 756 نفر معادل سه درصد جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.