علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای امسال بیش از 170 میلیارد ریال برای نوسازی ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی سمنان تامین اعتبار شده است که بانک های عامل باید در کمترین زمان ممکن این تسهیلات را به بخش خصوصی پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آمار بیکاری در بخش صنعت سمنان عوامل بسیاری نقش دارند که یکی از رویکردهای مهم برای افزایش بهره وری واحدهای تولیدی در استان، نوسازی خط تولید است.
جمعه ای افزود: بیش از 30 درصد از ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیازمند نوسازی است که نهادهای اجرایی مختلفی برای رفع این چالش باید با بخش خصوصی همکاری کنند.
وی ادامه داد: ارایه تسهیلات و همچنین ارتباط با کشورهای برتر صنعتی جهان برای خرید ماشین آلات به روز از اقدامات موثر نهادهای اجرایی برای رونق اقتصادی در این بخش از اقتصاد استان سمنان است.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: نوسازی ماشین آلات خط تولید، اتمام طرح های مهم اقتصادی اشتغال آفرین از دغدغه های اساسی مسوولان نهادهای اجرایی باشد و با این راهبرد می توان برای کاهش آمار بیکاری قدم های جدی تری برداشت.
وی ادامه داد: زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان باید آماده باشد و دوری نهادهای اجرایی و دستگاه های دولتی از کاغذ بازی های اداری نقش غیر قابل انکاری در رونق کسب وکار در این منطقه از کشور دارد.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن دارد، سهم اشتغال بخش صنعت و معدن در استان 57 درصد است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.