سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آمار، بیش از 30 درصد از محورهای ارتباطی استان سمنان نیازمند بازسازی است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی خاطر نشان کرد: جاده های سمنان یکی از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی کشور است که کیفیت بخشی و بازسازی آن ها می تواند در کاهش تصادف های وسایل عبوری تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 784 کیلومتر راه استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
نژاد صفوی ادامه داد: با وجود کمبود اعتبار برنامه راه سازی و نوسازی جاده های ارتباطی استان متوقف نشده و اکنون محور سمنان - فیروزکوه، محور حرم تا حرم قطعه گرمسار - سمنان و هم چنین محور گرمسار - فیروزکوه با همکاری بخش خصوصی در حال احداث است.
مدیرکل راه و ترابری سمنان اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید جاده های دسترسی بیش از 60 روستای این استان بازسازی شد و برای سه سال آینده هم ساخت 40 راه روستایی در دستور کار این نهاد قرار دارد.
نژاد صفوی تصریح کرد: برای بازسای جاده های سمنان چشم انداز 20 ساله تدوین شده است و در زمان حاضر بیش از یک هزار میلیارد ریال برای نوسازی تمامی محورهای مواصلاتی استان اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا، اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
660 کیلومتر از مسیر اصلی 860 کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده است که سالانه دستکم 15 میلیون زائران رضوی از این محور تردد می کنند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.