جعفر جندقی روز دوشنبه در چهل و نهمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود : باید به زنگ خطر چاقی و اضافه وزن به عنوان بیماری غیرواگیر استان توجه شود.
وی ادامه داد: بر اساس آمار جهانی 81 درصد کودکان سن پیش دبستانی کشورهای در حال توسعه دارای اضافه وزن هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: استان چهار و محال بختیاری بیشترین کودکان چاق و سیستان و بلوچستان کمترین کودکان چاق را دارد.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ تغذیه سالم و کاهش مصرف غذای ناسالم، افزایش فعالیت بدنی و کاهش کم تحرکی از عوامل موثر در پیشگیری از چاقی است.
وی، رفتار غذایی نامناسب و مصرف فست فود، کم تحرکی و استفاده از بازی های کامپیوتری را از عوامل چاقی برشمرد‌.
جندقی، چاقی و افزایش وزن، بروز دیابت و بیماری های قلبی و عروقی در بزرگسالی را از عوارض اضافه وزن در دوره سنی کودکی عنوان کرد .
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: برگزاری جشنواره غذای سالم با هدف ترویج فرهنگ تهیه غذای کم نمک، کم چرب و کم قند، گامی موثر در جهت اصلاح الگوی غذایی و پیشگیری از چاقی است.
جندقی، درج پیام بهداشتی مرتبط بر بدنه اتوبوس ها و در بیلبوردهای شهری ، فراهم کردن وسایل ورزشی کم هزینه در اماکن عمومی و بوستان ها را از راهکارهای فرهنگ سازی برای پیشگیری از اضافه وزن بیان کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان یادآور شد: آموزش به کودکان زیر 6 سال، والدین و مربیان آنها، آموزش به مادران باردار و شیرده، نقش مهمی در کاهش اضافه وزن در کودکان و پیشگیری از بیماری های ناشی از چاقی در بزرگسالی دارد.
وی، برگزاری جشنواره ورزشی مخصوص بانوان را از دیگر راهکارهای افزایش تحرک و سوق دادن کودکان به سمت ورزش دانست.
به گزارش ایرنا، چهل و نهمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی به ریاست سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد و حاضران درباره پیشگیری از چاقی، بین الملل سازی، تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان تبادل نظر کردند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.