به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب عصر دوشنبه در آیین افتتاح مرکز آموزشی بنت الهدی ایوانکی در استان سمنان با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، افزود: 67 هزار میلیارد ریال در شرایطی که اشتغال یکی از وظایف ذاتی دولت بود، امسال به آموزش و پرورش کمک می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که بودجه آموزش و پرورش امسال 12.5 برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: مسوولان نظام در بحث آینده دانش آموزان دغدغه دارند و سه میلیارد دلار در طول پنج سال به نوسازی مدارس کشور کمک می شود.
این‌ نماینده مجلس اضافه کرد: در بودجه کشور نگاه به ساخت و بهسازی مدارس در دستور کار قرار دارد تا بخش اساسی مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.
کاتب گفت: در بخش ایوانکی تعداد دانش آموزان بیش از هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بیش از سه هزار و 500 دانش آموز در ایوانکی مشغول به تحصیل هستند و تراکم دانش آموز به دلیل محدودیت فضای آموزشی در این منطقه بسیار قابل توجه است.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون پنج مدرسه با مشارکت خیران در ایوانکی در دست ساخت است و امیدواریم تا پنج سال آینده این طرح های آموزشی به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش در سفری یکروزه به استان سمنان، دو طرح آموزشی را افتتاح و در نشستی با فرهنگیان غرب استان دیدار می کند.
120 هزار دانش ‌آموز و هشت هزار آموزگار و دبیر در یکهزار مدرسه استان سمنان سال تحصیلی 97-98 را آغاز می کنند.
در دولت تدبیر و امید اقدامات مثبتی در مدرسه سازی صورت گرفت به طوری که 42 هزار مترمربع با کمک دولت و خیران در استان سمنان مدرسه ساخته شد که بیشتر از ساخت مدرسه در 10 سال گذشته به میزان 32 هزار مترمربع بود.
سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان کشور 5.2 درصد اما فضای استاندارد 8.4 درصد است که نشان می دهد 30 درصد مدارس کشور فرسوده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.